ANNONSE

Starbucks i kampen mot forsøpling – vil samarbeide med eksperter

De ansatte på Starbucks ble overrasket over mengden søppel de fant.
Foto: Starbucks Norge
Linn Adine Andersen

Hiver seg på Bølgen.

ANNONSE

Du har kanskje sett McDonalds' reklame, Take Away Your Take Away? Vel, nå er det kaffegiganten Starbucks som tar ytterligere grep for å hindre forsøpling fra egen virksomhet.

Gjennom prosjektet Bølgen, som er drevet av Hold Norge Rent, Mepex Consult og Oslofjorden Friluftsråd, skal Starbucks gjennom en femtrinns-prosess for å finne konkrete tiltak mot forsøpling fra virksomheten.

Vi er alle en del av forsøplingsproblemet og vi vil samarbeide med eksperter for å sette i gang riktige tiltak for vår bedrift, sier Sonja Weisseneder, Operations Manager i Starbucks Norge, i en pressemelding.

Etter en strandrydde-dag og analyse av søppelet man finner skal Bølgen-teamet og Starbucks jobbe seg frem til gode tiltak mot forsøpling. Avslutningsvis er det opp til Starbucks selv å gjennomføre tiltakene.

Vi jobber for å finne løsninger på forsøplingsproblemet sammen med næringslivet, og vi er utrolig glade for å få Starbucks med på laget. Starbucks er et selskap som har vist vilje til å ta tak i den store felles utfordringen som hele næringslivet står overfor, nemlig forsøpling, sier Astrid Kordal Næss, prosjektleder næringsliv og arrangement i Hold Norge Rent.

Kaffekjeden skal allerede ha kuttet engangsartikler i plast samt oppfordre til mindre bruk av pappkopper ved å gi fem kroner avslag til kundene som tar med egen kaffekopp til kaféen.

 

Del artikkel: