I forbindelse med nye tiltak i Norge, har også Byggmax måttet stenge dørene til 23 varehus. Permitteringer blir det likevel ikke.
Byggmax forklarer at en langvarig satsing på nettjenester og tilbud som «klikk & hent» gjør det mulig å holde på alle ansatte. Kjeden økte bestillinger på nett med 50 prosent i fjor.
Klikk & hent har blitt en kundefavoritt hos oss. Det er raskt, enkelt og sikkert med tanke på smittevern, sier Mikael Bengtsson, norgessjef i Byggmax, i en pressemelding.
I tillegg har varehusene drive-in med enkle betalingsløsninger, noe som er spesielt viktig i områder med strenge restriksjoner.
Ved hjelp av disse nett-løsningene for handling og levering av varer opprettholder vi avstand og smittevern, og kundene kan bestemme om de vil komme og plukke opp varene selv eller få dem levert hjem, sier Bengtsson, og legger til:
Vi er veldig glade for at vi fortsatt kan tilby de ansatte jobb. Handel er på mange måter den nye arbeiderbevegelsen. Vi er et av de få stedene du fortsatt jobber deg opp fra gulvet. Mange av våre medarbeidere blir lenge i Byggmax, sier Bengtsson.
Etter ett år med pandemi har Byggmax erfaring med at mange ønsker å bruke lockdown til å fikse hjemme. I 2020 opplevde byggevarehandelen stor pågang, og endte med 32 prosent økt omsetning.
I fjor vår da samfunnet stengte ned fikk mange tid til å fikse hjemme, og dette er vårt viktigste marked. Samtidig ser vi også at Byggmax gjør det bedre enn konsument-markedet ellers i Norge, som har økt ca.20 prosent, sier Bengtsson.
Vi har i 2020 kommet tettere på det norske samfunnet. Det er fint å ha bidratt i dugnaden med gratis hjemlevering, avstand og tilpassede «klikk og hent» varianter. Jeg er overbevist om at vi har gjort en forskjell gjennom å hjelpe nordmenn med å gjennomføre prosjektene sine, konkluderer Bengtsson.