Elektroimportøren, som selger elektriske artikler og installasjonsmateriell til profesjonelle og forbrukere, kan rapportere om kraftig vekst under fjorårets fjerde kvartal.
I følge selskapet skal salget ha økt med 44,9 prosent, som vil si opp fra 311 millioner til 451 millioner kroner. Justert EBITDA landet samtidig på 67,7 millioner kroner, som er opp fra 34,1 millioner kroner i tilsvarende kvartal 2019.
Netthandelen skal i følge rapporten stå for en andel på 13,7 prosent, hvilket er en liten nedgang fra 13,9 prosent forrige året. B2C-markedet står for 58,2 prosent og B2B står for de resterende 41,8 prosentene.
Elektroimportøren har hatt et år med vekst i alle kategorier, kundegrupper og salgskanaler. Vi har fått en rekke nye kunder og økt lojaliteten til våre eksisterende kunder. Ingenting av dette ville vært mulig uten fantastisk jobb av våre medarbeidere. Under året har de vist at de klarer å tilpasse seg nye omstendigheter og holde seg fokuset på det viktigste av alt, å holde kundene våre fornøyde, skriver selskapet i en kommentar.
For hele 2020 er det estimert en omsetning på 1,3 milliarder kroner, som er opp fra 964 millioner kroner. Januar 2021 skal også har startet bedre enn forventet for elektrokjeden, selv om nedstengingen på Østlandet har rammet noen av butikkene.
Elektroimportøren meddeler at planen for 2021 er å fortsette fokuset på omnikanal, styrke posisjonen innen B2B og se på mulighetene for å åpne flere butikker i attraktive områder.