Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Stjernesignering til Profrakt: ”Ettertraktet i norsk netthandel”

Alf Kristian Amundsen og Rune Myklebostad v/Profrakt.
Foto: Profrakt
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Storfornøyd med teamets nye tilskudd.

ANNONSE

Profrakt skal sikre lønnsomme, innovative og automatiserte løsninger innen frakt og logistikk for små og mellomstore nettbutikker. Eid av Logistikkgruppen AS har startupen tidligere i år hentet inn Rune Myklebostad som TA- og integrasjonsansvarlig.

Han skal sørge for mer fleksible løsningen innen markedet for EDI og print etter ni år i selskapet Logistra.

Jeg har trivdes godt i Logistra og hadde ingen planer om å bytte beite, men så har jeg gjennom det siste året blitt kjent med Profrakt og sett hvordan stadig flere norske nettbutikker tar i bruk deres tjenester. Jeg har latt meg imponere over drivet og ambisjonene til de som står bak, og når jeg fikk se nærmere på det de har utviklet med Adminpanel.no kjente jeg at dette er en reise jeg vil ta del i, sier Myklebostad i en pressemelding.

Daglig leder i Profrakt, Kristian Amundsen, omtaler rekrutteringen av Myklebostad som en ren rockestjerne-signering.

Jeg vil påstå at brorparten innen netthandel i Norge kjenner Rune. I tillegg til å kunne alt som har med frakt og logistikk å gjøre, er han en usedvanlig hyggelig fyr. Når jeg skjønte at Rune var nysgjerrig på oss, var det bare å legge til rette for å få det til å skje. Det er definitivt en rockestjerne-signering, og passer perfekt for de stegene vi skal ta videre som selskap, sier daglig leder Alf Kristian Amundsen.

Økte med over 45 millioner

Myklebostad vil gå inn i ledergruppen sammen med eierne Amundsen og Stein Thore Haga.

Rune er en ettertraktet kar innen norsk netthandel og hadde flere stående jobbtilbud, så det er klart at vi ser på det som en tillitserklæring at han valgte å starte sammen med oss, forteller Amundsen.

Gjennom fjoråret vokste Logistikkgruppen AS i rakettfart. Fra en omsetning på rett over 4 millioner kroner i 2021 kunne man i 2022 vise til en omsetning på hele 49,7 millioner kroner med et årsresultat på 2,6 millioner kroner.

På kundelisten finner vi blant annet Chillout, Dapper, Sapatos, Derute og Framsport. De er et knippe blant 500 andre norske nettbutikker som bruker selskapets skybaserte forretningssystemer.

Del artikkel: