Det er ikke første gang Stormberg satser på internasjonale markedsplasser, da selskapet også innledet et samarbeid med Amazon i Storbritannia i fjor. Nå satser den norske turtøysprodusenten ytterligere med lansering hos den tyske moteplattformen Zalando.
Et spennende steg, og et viktig samarbeid for tiden fremover, skriver daglig leder i Stormberg, Hege Nilsen, i et innlegg på Linkedin.
LES OGSÅ: Stormberg om Amazon-etableringen
Samarbeidet har gått live i sommer og skal i første omgang være tilgjengelig på Zalandos norske side. Dette er imidlertid bare første fase av samarbeidet, skal man tro selskapet rett.
I Stormberg er endring det eneste konstante, og med kunden i sentrum er det naturlig for oss å teste mulighetene i nye kanaler og samarbeid. På den måten kan vi gjøre det enklere for kunden, nå nye kundegrupper og få varene enda raskere ut til kunder, skriver Ida Kristine Moe, kommunikasjonssjef i Stormberg, i en mail til Ehandel.
I all hovedsak så styrker vi også de fysiske butikkene våre ytterligere da det er disse som leverer varene - ikke vårt hovedlager i Kristiansand. Etterhvert vil vi også kunne utvide til flere land gjennom denne løsningen, men det ligger i fase to.
Zalando og Stormberg deler dessuten en felles interesse innen miljø og samfunnsansvar. Markedsplassen har blant annet kommunisert at de vil være 100 prosent klimanøytrale innen 2023.
Stormberg har også miljøspørsmål og sosialt ansvar i hjerte av selskapets filosofi, og forsikrer om at alle produkter er klimanøytrale. Vi er glade for å ha dem som partner, skriver Zalando på Linkedin.
Zalando, som ble grunnlagt i 2008, har nå rundt 42 millioner aktive kunder i 20 ulike markeder.
LES OGSÅ: Storstilt Stormberg-satsing - rigger seg for økt nettvekst