ANNONSE

Storstilt Stormberg-satsing - rigger seg for økt nettvekst

Daglig leder i Stormberg, Hege Nilsen Ekberg.
therese.karlsrud.haugen

Ny nettbutikk og ny partner.

ANNONSE

Med lansering av en helt ny nettbutikkløsning denne uken og et nytt nordisk partnerskap med betalings- og shoppingløsningen Klarna, gjør det norske turtøysselskapet Stormberg seg klar for økt netthandelsvekst.

Prosjektet innebærer at selskapet innfører flere nye løsninger som skal gjøre "kundereisen på nett så bra som overhodet mulig".

Dette er en investering i fremtiden hvor en enda større andel av handelen vil skje på nett. Denne restarten og samarbeidet med Klarna er noe av nøkkelen til fortsatt bærekraftig vekst på nett, sier daglig leder i Stormberg, Hege Nilsen Ekberg, i en pressemelding.

Selskapet har en bærekraftig profil med blant annet panteordning for brukte og ødelagte klær samt en gjenbruksordning i samarbeid med Fretex og Svenske Røde Kors. Flere ganger har Stormberg blitt kåret til den beste i tekstilbransjen på bærekraft i den europeiske forbrukerundersøkelsen, Sustainable Brand Index. 

Neste steg mot en grønnere verdikjede er samarbeidet med Klarna, som nylig har lansert en tjeneste der kundene kan se hva shoppingen deres resulterer i av CO2-utslipp.

Vi la nylig til rette for at våre kunder kan ta valg basert på CO2-utslipp når de handler. Når mange nok velger å være bevisste på dette, kan Klarna, med våre 90 millioner kunder globalt, være med å påvirke netthandelsmønsteret i en mer bærekraftig retning, sier Kommersiell direktør i Klarna Norge, Geir Østby.

LES OGSÅ: Klarnas nye satsing - avslører kundens utslipp

"Stadig viktigere å være til stede både fysisk og digitalt"

Ifølge tall fra Klarna gikk det norske salget innenfor kategorien sport og fritid opp hele 93 prosent i januar og februar. 

Vi opplever at en stor pågang i våre kanaler etter at hverdagsturene har blitt enda viktigere ladested for mange, og Norgesferie virkelig har vokst, noe vi tror vil vedvare også etter at pandemien slipper grepet sitt, sier Stormbergs daglige leder.

Hun mener også at å være en omnikanal stadig blir viktigere for dem. Stormberg har 30 fysiske butikker i Norge og Sverige, i tillegg til nettbutikk.

Kunden setter pris på å møte oss både fysisk og digitalt, så vi jobber kontinuerlig med å gjøre kundereisen så sømløs som mulig. Nettopp derfor har vi nå valgt Klarna, og vi ser frem til å levere dette også i våre fysiske butikker etter hvert, sier Nilsen Ekberg, og legger til:

I årene som kommer så skal vi utvide vår spennende satsning på turutstyr og sko. Vi skal bli en helhetlig leverandør som har alt du trenger, alt fra hverdagsturer med familien, til norgesferie, sier daglig leder i Stormberg, Hege Nilsen Ekberg.

Del artikkel: