Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Strømmer til kundeklubben: “Vekst på 250 000 kunder”

Lars Erik Viflat har utviklet Powers lojalitetsprogram.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Nå sparer vi penger der vi kan.

ANNONSE

Nordmenn er bevisste på pengebruken og strømmer til Powers lojalitetsprogram. I løpet av et drøyt år har en million norske kunder meldt seg inn i deres kundeklubb.

Vi har opplevd et stort oppsving i antall innmeldinger de siste månedene, og har hatt en vekst på 250.000 MyPOWER-kunder siden i fjor sommer. Det, sett i sammenheng handlevanene som nå endres og sentreres rundt kampanjeperiodene våre, viser at nordmenn helt klart ser etter måter å spare penger på, sier Lars Erik Viflat i en pressemelding.

Han er sjef for Loyalty & CX i Power og ansvarlig for deres lojalitetsprogram, MyPower. Han forteller at interessen for programmet har skutt fart de siste månedene, hvor flere hundretusen har meldt seg inn.

Det er helt tydelig at norske kunder har fått øynene opp for at det er penger å spare på å delta i ulike kundeprogrammer.

"Mest å spare"

Det er liten tvil om at muligheten til å spare penger er hovedårsaken til at kundene melder seg inn. I en spørreundersøkelse elektronikkjeden har gjennomført blant sine kunder, oppgir 43 prosent at de har meldt seg inn i nye kundeprogrammer de siste seks månedene.

Spesielt lojalitetsprogrammer innen dagligvare og elektronikk skal være attraktive.

Det har nok en sammenheng med at det er her det er mest å spare. Vi bruker generelt mye penger på mat og hjemmeelektronikk, og en bonusopptjening i disse bransjene kan generere en god sum penger, sier Viflat.

Muligheten for eksklusive rabatter og opptjening av bonus som kan benyttes i fremtiden lokker.

Dette er blitt veldig populært hos kundene våre, og skepsisen mange har til slike lojalitetsprogrammer forsvinner fort når de forstår at de styrer dette helt selv. Vi krever ikke at du må motta verken nyhetsbrev eller tekstmeldinger, sier Viflat.

Powers kunder i Norden har i dag 46 millioner kroner i utestående rabatter hos elektronikkjeden, som de muligens sparer til neste, store innkjøp av hjemelektronikk.

 

Del artikkel: