SĂžk
Close this search box.
SĂžk
Close this search box.
ANNONSE

StrongPoint og Autostore inngÄr samarbeid

therese.karlsrud.haugen

"Vil dekke kundenes behov i alle faser av netthandelsreisen"

ANNONSE

StrongPoint blir regional distributĂžr for Autostore i Norden og Baltikum. Det annonserer selskapene i en pressemelding.

AutoStore er veldig glad for Ä kunne inngÄ partnerskap med StrongPoint, et selskap som sÄ tydelig ser potensialet ved micro-fulfillment. Sammen er vi godt posisjonert til Ä stÞtte transformasjonen som pÄgÄr i de nordiske og baltiske markedene, kommenterer CEO for AutoStore Karl Johan Lier, i en kommentar.

Strongpoint er ledende leverandĂžr av teknologilĂžsninger for dagligvare og detaljhandel, og avtalen skal gjĂžre de til en komplett netthandelsaktĂžr.

Vi er stolte av Ä inngÄ partnerskap med AutoStore og muligheten til Ä levere deres micro-fulfillment lÞsninger til dagligvarebransjen. Valget av StrongPoint er en anerkjennelse av vÄr faglige ekspertise, vÄre gode og lange relasjoner til aktÞrene i bransjen og til vÄre egenutviklede verdensledende teknologilÞsninger for e-handel. Vi kan nÄ levere en ende-til-ende e-handelslÞsning ved Ä kombinere egenutviklet teknologi med lÞsninger fra en verdensledende aktÞr innen micro-fulfillment, sier Jacob Tveraabak, CEO for StrongPoint.

AutoStores lagerlÞsning, som er bygget pÄ robot- og softwareteknologi, har redefinert hvordan varer lagres, plukkes og leveres, og tilrettelegger for at butikker effektivt kan skalere opp virksomheten. Selskapet har gjennomfÞrt over 600 installasjoner, med 20 000 roboter i 35 land. 

Henter spesialist innen netthandel

Det nye samarbeidet har fokus pÄ leveranser av logistikklÞsninger til dagligvarebransjen, som er en bransje med lÞnnsomhetsutfordringer ved hÄndteringen av netthandel. 

StrongPoint kan nĂ„ tilby fullintegrerte og fleksible lĂžsninger for ordrehĂ„ndtering som fungerer uansett hvilken online-strategi dagligvarekjeden har valgt. Ved Ă„ tilby umiddelbart utrullingsklar teknologi for manuell ordreplukking, langsiktige automatiserte systemer og flere  “last-mile” og klikk og hent-lĂžsninger, vil vi samlet dekke kundenes behov i alle faser av netthandelsreisen, legger Tveraabak til.

For Ă„ styrke partnerskapet, og implementere de nye lĂžsningene, har StrongPoint innledet et samarbeid med Marie-Axelle Loustalot-Forest. Hun er en ledende netthandelssspesialist med over 20 Ă„rs erfaring fra industrien, blant annet som tidligere Global Chief Commercial Officer ved Ocado Solutions.

Del artikkel: