ANNONSE

StrongPoint og Autostore inngår samarbeid

therese.karlsrud.haugen

"Vil dekke kundenes behov i alle faser av netthandelsreisen"

ANNONSE

StrongPoint blir regional distributør for Autostore i Norden og Baltikum. Det annonserer selskapene i en pressemelding.

AutoStore er veldig glad for å kunne inngå partnerskap med StrongPoint, et selskap som så tydelig ser potensialet ved micro-fulfillment. Sammen er vi godt posisjonert til å støtte transformasjonen som pågår i de nordiske og baltiske markedene, kommenterer CEO for AutoStore Karl Johan Lier, i en kommentar.

Strongpoint er ledende leverandør av teknologiløsninger for dagligvare og detaljhandel, og avtalen skal gjøre de til en komplett netthandelsaktør.

Vi er stolte av å inngå partnerskap med AutoStore og muligheten til å levere deres micro-fulfillment løsninger til dagligvarebransjen. Valget av StrongPoint er en anerkjennelse av vår faglige ekspertise, våre gode og lange relasjoner til aktørene i bransjen og til våre egenutviklede verdensledende teknologiløsninger for e-handel. Vi kan nå levere en ende-til-ende e-handelsløsning ved å kombinere egenutviklet teknologi med løsninger fra en verdensledende aktør innen micro-fulfillment, sier Jacob Tveraabak, CEO for StrongPoint.

AutoStores lagerløsning, som er bygget på robot- og softwareteknologi, har redefinert hvordan varer lagres, plukkes og leveres, og tilrettelegger for at butikker effektivt kan skalere opp virksomheten. Selskapet har gjennomført over 600 installasjoner, med 20 000 roboter i 35 land. 

Henter spesialist innen netthandel

Det nye samarbeidet har fokus på leveranser av logistikkløsninger til dagligvarebransjen, som er en bransje med lønnsomhetsutfordringer ved håndteringen av netthandel. 

StrongPoint kan nå tilby fullintegrerte og fleksible løsninger for ordrehåndtering som fungerer uansett hvilken online-strategi dagligvarekjeden har valgt. Ved å tilby umiddelbart utrullingsklar teknologi for manuell ordreplukking, langsiktige automatiserte systemer og flere  “last-mile” og klikk og hent-løsninger, vil vi samlet dekke kundenes behov i alle faser av netthandelsreisen, legger Tveraabak til.

For å styrke partnerskapet, og implementere de nye løsningene, har StrongPoint innledet et samarbeid med Marie-Axelle Loustalot-Forest. Hun er en ledende netthandelssspesialist med over 20 års erfaring fra industrien, blant annet som tidligere Global Chief Commercial Officer ved Ocado Solutions.

Del artikkel: