Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Styrker sin posisjon i Norge: Kjøper Fjällräven-butikker og -nettbutikk

Henrik Hoffman, adm. dir. i Naturkompaniet.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Integrasjonen vil gjennomføres i høst.

ANNONSE

Torsdag ettermiddag stod det klart at den svenske friluftsaktøren gjør nok et vekstsprang i Norge, denne gangen med oppkjøpet av to Fjellreven-butikker i Lillehammer og Tromsø samt tilhørende nettbutikk.

Naturkompaniet AS kjøper 100 prosent av aksjene i Exist Internet AS, Fjellshop AS og Fjellshop Tromsø AS. Førstnevnte er selskapet tilhørende flere nettbutikker, blant annet Fjellrevenshop.no, som tilbyr landets største utvalg av Fjällräven-produkter og har omsatt for rundt 20 millioner kroner i året de siste fem årene.

Oppkjøpene er en del av Naturkompaniets strategi om å styrke sin posisjon som ledende aktør innen friluftsbransjen i Norge – nylig åpnet de også sin flaggskipsbutikk i Oslo. Samarbeidet skal gi det nye selskapet økt styrke til å møte konkurranse i et stort og utfordrende marked.

Vi er veldig glade for at denne avtalen er ferdig og at vi med den både styrker vår norske organisasjon og butikktilstedeværelse i to viktige byer med fantastisk natur i nærområdet. Våre verdier og syn på både bærekraftighet og kundeservice stemmer perfekt overens. I løpet av høsten vil integrasjonen mellom selskapene gjennomføres, og vi ser frem til å ønske både gamle og nye kunder velkommen til butikkene, sier Henrik Hoffman, administrerende direktør i Naturkompaniet AS, i en kommentar til oppkjøpene.

Exist Internet AS står også bak nettbutikkene Primusshop.no, Aclimashop.no og Hanwagshop.no. Alle tre nettbutikker vil fortsette driften under samme navn etter oppkjøpet, bekrefter Hoffman overfor Netthandel.

Vil bygge en kjede for hele landet

Fjellshop og Fjellrevenshop.no har spesialisert seg på salg av Fjällrävens produkter i Norge helt siden 2009. Butikkene i Lillehammer og Tromsø ble etablert i henholdsvis 2017 og 2021. Nå teller Naturkompaniet seks butikker med tilhørende nettbutikk, samt to rene Fjällräven-butikker med sin tilhørende nettbutikk.

Exist Internet AS og Fjellshop AS vil gå inn i et solid apparat og bli en del av en kjent merkevare med avtalen. Vi vil ha bedre muskler til å bygge en kjede for hele landet og ikke minst sikre de lokale arbeidsplassene. I tillegg vil vi kunne fokusere på arbeidsoppgaver vi er best på. Vi er veldig fornøyd med at vi har fått på plass dette samarbeidet, sier Mons Sveberg, daglig leder og eier i Exist Internet AS og Fjellshop AS.

Del artikkel: