Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Styrte selskapet gjennom krisetidene: NĂ¥ trer han av og viker vei for H&M-topp

Sara Sjöberg og Johan Munck
Skal lede selskapets utvidede omnikanalsatsing.
Jimmy Andersson
jimmy@netthandel.no

Det klassiske barneklesmerket Polarn o Pyret skifter administrerende direktør. Etter fire Ă¥r i stillingen, overlater Johan Munck ansvaret til Sara Sjöberg, som senest kommer fra H&M hvor hun hadde rollen som Head of Omni Marketing & Digital Sales for Sør-Europa.

ANNONSE

Tidligere har hun ogsĂ¥ erfaring fra flere store aktører som Ica og Accenture.

Jeg ser frem til Ă¥ jobbe med teamet hos Polarn o Pyret og Procuritas for Ă¥ utvikle markedet for høykvalitets barneklær i et raskt skiftende detaljhandelsmiljø, samt Ă¥ vokse selskapets internasjonale fotavtrykk og merkevarebygging, sier Sjöberg i en kommentar.

Johan Munck trer av nĂ¥r Sara Sjöberg har tiltrĂ¥dt, senest 1. september 2024. Overgangen er planlagt av styret og den avgĂ¥ende administrerende direktøren.

PĂ¥ vegne av styret vil jeg takke Johan Munck for hans stabile ledelse gjennom de tøffeste tidene, inkludert pandemien, selskapsrekonstruksjon og overgangen til ny eierskap. Under hans ledelse har Polarn o Pyret blitt et sterkere selskap, med forbedret produktilbud, rekordvekst i salg og prisbelønte utmerkelser for sine bærekraftstiltak, sier Johan Conradsson, Co-Managing Partner hos eieren Procuritas.

Del artikkel: