Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Styrte selskapet gjennom krisetidene: Nå trer han av og viker vei for H&M-topp

Sara Sjöberg og Johan Munck
Skal lede selskapets utvidede omnikanalsatsing.
Jimmy Andersson

Det klassiske barneklesmerket Polarn o Pyret skifter administrerende direktør. Etter fire år i stillingen, overlater Johan Munck ansvaret til Sara Sjöberg, som senest kommer fra H&M hvor hun hadde rollen som Head of Omni Marketing & Digital Sales for Sør-Europa.

ANNONSE

Tidligere har hun også erfaring fra flere store aktører som Ica og Accenture.

Jeg ser frem til å jobbe med teamet hos Polarn o Pyret og Procuritas for å utvikle markedet for høykvalitets barneklær i et raskt skiftende detaljhandelsmiljø, samt å vokse selskapets internasjonale fotavtrykk og merkevarebygging, sier Sjöberg i en kommentar.

Johan Munck trer av når Sara Sjöberg har tiltrådt, senest 1. september 2024. Overgangen er planlagt av styret og den avgående administrerende direktøren.

På vegne av styret vil jeg takke Johan Munck for hans stabile ledelse gjennom de tøffeste tidene, inkludert pandemien, selskapsrekonstruksjon og overgangen til ny eierskap. Under hans ledelse har Polarn o Pyret blitt et sterkere selskap, med forbedret produktilbud, rekordvekst i salg og prisbelønte utmerkelser for sine bærekraftstiltak, sier Johan Conradsson, Co-Managing Partner hos eieren Procuritas.

Del artikkel: