Den svenske helseappen Stepler har fått medvind i Norge og passerer 130 000 brukere. Appen skal motivere til mosjon og belønne brukerne for hvert skritt de tar, ved å konvertere skritt til digitale poeng som kan benyttes på deres egne markedsplass.
Steplers har flere e-handelspartnere på markedsplassen, som for eksempel Lyko, Icaniwill og Nextory i Norge. I hjemlandet Sverige har appen nærmere en million brukere og en rekke flere samarbeidspartnere som brukerne kan handle fra.
Vi merker at våre brukere setter pris på at vi regelmessig lanserer nye spennende samarbeid og tilbud i appen. Gjennom langsiktige partnerskap og kreativitet sikrer vi et variert og spennende utvalg av tilbud. Vi er opptatt av å ha noe å tilby brukerne våre uansett mål eller ambisjonsnivå, sier Alice Hagenbrant, ansvarlig for partnerskap i Stepler, i en pressemelding.
Selskapet er også etablert i Tyskland og Polen, og ser ingen stopp i veksten i noen av markedene. Dessuten mener de å kunne se en faktisk endring til at brukerne beveger seg mer i hverdagen etter nedlastning av appen.
Vi vet at over 50 prosent av Steplers brukere faktisk beveger seg mer etter at de begynte å bruke appen. Mange av våre brukere sliter med å få hverdagstrening inn i livets puslespill, men takket være Stepler får de en motivasjonsboost. Alt teller med Stepler, uansett om det "bare" er en gåtur til matbutikken eller en skikkelig treningsøkt – du får alltid belønning, sier Hagenbrant.
Hva er deres ambisjoner for det norske markedet? Og har dere planer om å utvide med flere e-forhandlere til de norske brukerne?
Vår ambisjon er å fortsette og vokse i Norge og vi er veldig glad for det engasjementet våre norske brukere viser. Vi er i dag nr 1 i kategorien Helse & Fitness på AppStore og vi kommer til å fortsette å motivere alle nordmenn til å bevege seg mer. Vi er stadig på jakt etter nye samarbeidspartnere som vil være med å motivere til bedre helse. Har man en e-handel er man hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss, forteller CEO i Stepler, Daniel Malmqvist, til Ehandel.