Lyko investerer i det svenske selskapet Loveli Beauty. Selskapet ble etablert i 2021 av Ida Thern, som i forlengelse av selskapet også har skapt varemerket og den svenske innovasjonen LOVE'N LAYER.
Varemerket består av en type neglelakk som skal gi kundene perfekte, langvarige resultater. Lyko-gründeren ser store muligheter til å skalere denne virksomheten via egne kanaler – og kjøpte derfor like gjerne 40 prosent av selskapet.
Love'n Layer er en unik svensk negleinnovasjon som jeg ser har et stort potensial for å skaleres via våre kanaler og vår infrastruktur. Jeg er enormt imponert av Idas entreprenørskap og driv og er veldig glad for å kunne være med på reisen videre, sier Rikard Lyko, administrerende direktør i Lyko, i en pressemelding.
Dn ferske gründeren er er fornøyd med å få Lyko med på laget.
Idéen var å produsere et mer miljøvennlig og bærekraftig neglelakk for å oppnå en perfekt manikyr på tre minutter. Jeg så en mulighet og skapte et produkt som jeg selv savnet på markedet. Jeg hadde en tydelig visjon om en snill neglelakk som er enkel å bruke og som oppmuntrer til et personlig uttrykk. Layers er det beste tilbehøret og jeg hadde perfekt timing når vi lanserte, sier Thern, og uttaler videre:
Jeg har lenge fulgt Lykos vekst og ser på selskapet som en perfekt partner med mye erfaring samt at de jobber innovativt innen skjønnhetssegmentet. Sammen vil vi kunne ta Love'n Layer til neste nivå og vi ser et stor potensial i å lansere utenfor Sveriges grenser. Fremover finnes det dessuten enorme muligheter til å utvikle produktkategorien med flere negleprodukter for hjemmebruk.
LES OGSÅ: Svenske Lyko med ny storsatsing – tredobler lagerkapasiteten