Det svenske selskapet Hövding merker økt interesse for sine produkter i Norge, og satser derfor nå sterkere i det norske markedet. Selskapet leverer det de selv kaller verdens tryggeste sykkelhjelm, som ikke er en hjelm.
De selger nemlig airbager tilpasset syklister som er utformet som en krage man har rundt halsen. Skulle uhellet være ute, blåses kragen opp og omslutter hodet og nakken som en slags hette.
At vi inngår samarbeid med en etablert distributør i Norge er en strategisk beslutning og kommer til å gjøre at vi bedre når ut på det norske markedet. Med Hartmanns hjelp øker vi vårt nærvær og verdens sikreste hodebeskyttelse for syklister kommer til å nå ut bredere, sier Fredrik Johansson, International Sales Manager på Hövding, i en pressemelding.
Hartmanns Oslo er en godt etablert aktør og distributør innen sport og mode i Skandinavia. Nå skal de bidra til at det norske markedet blir en suksess for sykkelhjelm-leverandøren.
Vi ser at Hövding har et stort potensial og ser fram til dette samarbeidet. Sykling er noe som er i sterk vekst både i Norge og resten av verden. Vi arbeider allerede med sterke varemerker og velkommer nå Hövding som er et unikt produkt, sier Reidar Hartmann på Hartmann Oslo AS.