Omsetningen i 2023 landet på 816 millioner svenske kroner, samtidig som de oppnådde et resultat på 33 millioner.
Vi er veldig glade for å kunne presentere et så sterkt resultat, til tross for det tøffe markedet og strategiske omstruktureringer, sier selskapets administrerende direktør Charlotta Svarfvar.
Vi har hatt fullt fokus på lønnsomhet i løpet av året, men i den forbindelse har vi også fått økt salg, hvor vi til og med tangerte pandeminivåer i november og desember.
Salg av nettbutikk
Ifølge Svarfvar fikk salget en betydelig boost mot slutten av året, og at omsetningen ikke økte mer, forklares med et salg. Selskapet har nemlig solgt e-handelsplattformen Roboteksperten.
E-handleren sier nå at de satser på kjerneområdet, hvor veksten innen kjøkkensegmentet landet på 12 prosent i 2023.
Suksessfaktorene har vært et nært samarbeid med våre leverandører, en nylansert prissettingsstrategi, høy kostnadskontroll og fortsatt sterkt fokus på vår ekspertposisjonering. Vi har også satset på ekstra markedsføring, som har gitt god salgseffekt og styrket vårt merke, samt tatt markedsandeler innen viktige kategorier, sier Svarfvar.