I starten av året ble selskapet QNTM Group etablert - med mål om å bygge et ledende økosystem av digitale selskaper i vekst. I lederspissen finner vi tidligere SAS-topp Eivind Roald, som nå kan fortelle om en ny satsing ved oppkjøpet av danske Raptor.
QNTM har startet en spennende reise med å skape et ledende europeisk økosystem av selskaper innen digital rådgivning, programvare, og MarTech-selskaper. Raptor har en ledende teknologi for å hjelpe nettsider og eCom-plattformer. Med Raptors teknologi tilpasses innholdet og produktanbefalinger på nettsider for å økte konverteringer og ha fokus på brukerne. Det nye selskapet vil være en hjørnestein når QNTM bygger den nye vertikalen i økosystemet, sier Eivind Roald, administrerende direktør i QNTM, i en pressemelding.
Raptor er ledende innen produktanbefalinger, personalisering samt kundedata. Dette er det andre danske selskapet QNTM utvider med i år - etter kjøpet av eCom-plattformen Hesehus, tidligere i år. Med utgangspunkt i Raptor skal QNTM bygge en ny satsing, QNTM Web Optimization Group, drevet av Raptors administrerende direktør, Kenneth Boll.
LES OGSÅ: Nytt nordisk samarbeid - skal bygge 1000 start-ups
Satsingen skal fokusere på nisjeprogramvareselskaper med mål om å gjøre eCom-plattformer og nettsteder mer effektive gjennom høyere konverteringer.
Vi så etter en partner som kunne støtte oss i å skalere og utvide våre tjenester utenfor Danmark, med den samme visjonen og lidenskapen som vi har. I QNTM fant vi mer enn kun et "Private Equity-fund", vi fant et økosystem med andre selskaper innen vår bransje som vi ser frem til å samarbeide med, og med en ledelse i QNTM som fokuserer på gode partnerskap og høye ambisjoner. Vi vil utvide vår markedsandel internasjonalt, og bli ledende i det europeiske markedet i løpet av de neste årene, sier Kenneth Boll, administrerende direktør i Raptor, i pressemeldingen.
QNTM-gruppen består nå av 11 selskaper innen konsultasjon, programvare og teknologi. Raptor ble grunnlagt i Aarhus i Danmark i 2013, og leverer personaliseringsløsninger og kundedata-plattformer for kunder som Schibsted, TUI, Nemlig.com og Bauhaus.