Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tech-selskapet rustes for ytterligere vekst - skal vinne nye markeder

Torbjørn Ellingsen Aamodt, CEO hos DI.
Foto: Distribution Innovation
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vil sikre at kundene lykkes.

ANNONSE

Det raskt voksende tech-selskapet Distribution Innovation (DI) meldte tidligere i år store rekrutteringer i det de skal legge en ny kurs for fremtiden. Nå styrkes selskapet ytterligere med ansettelsen av ny Chief Operating Officer - nemlig Bernhard Zachhuber. 

Vi har søkt etter en person som ønsker å jobbe tett med kundene for å sikre at de lykkes med sine mål samt en som kan tilføre oss kompetanse og erfaring inn mot vår internasjonale vekstreise. Bernhard har en unik kombinasjon av personlighet, kompetanse og erfaring for å bidra på nettopp dette, sier CEO i DI, Torbjørn Aamodt, i en pressemelding. 

Zachhuber har tidligere bred erfaring fra blant annet Accenture og Remarkable, og kommer nå fra rollen som Head of Costumer Success and Analytics i norske Attensi. Han tiltrer den nye rollen i DI 1.oktober. 

LES OGSÃ…: Schibsted-teknologiselskap fortsetter veksten og styrker laget

DI har allerede en sterk posisjon i Norden, og skal nå videre ut i Europa. Dette setter i følge Aamodt nye krav til lederskap, organisasjonen og kompetanse, og det er her Zachhuber kommer inn. Han skal hjelpe kundene å vinne nye markeder.

Stigende og endrede kundebehov stiller nye krav til innovasjon, kvalitet og effektivitet i logistikken. Jeg ser frem til å jobbe sammen med kundene for å sikre at tjenestene DI leverer hjelper kundene våre til å vinne nye markedsandeler også i årene som kommer, sier Zachhuber.

Å finne løsninger som reduserer klimagassutslipp blir også en del av arbeidsoppgavene til den nyansatte. Selskapet nevner her optimering av ruter og bedre bruk av allerede eksisterende logistikk-kapasitet som eksempler på løsninger som vil gjøre det enklere for nettbutikker og logistikkleverandører å redusere sine klimaavtrykk. 

Jeg gleder meg til å ta fatt på jobben for å hjelpe våre kunder med å minimere avtrykket fra logistikken og muliggjøre nye spennende muligheter innen for eksempel sirkulærøkonomien, sier Zachhuber.

Del artikkel: