ANNONSE

TRY Pearl vokser: “Har funnet en sweetspot i markedet“

Hanna Solli Storaker, Kaare Øystein Trædal, Claire Lindén og Elisabeth Elboth.
therese.karlsrud.haugen

Techselskapet utvider med flere nyansettelser.

ANNONSE

Tidligere i år gikk reklamebyrået TRY og IT-selskapet Pearl Group sammen om å danne teknologiselskapet TRY Pearl, med et mål om å hjelpe kunder som har behov for at markedsføring, IT og netthandelsløsninger henger sammen.

Vi merker at norske bedrifter er ekstremt opptatt av å styrke seg på sømløse brukeropplevelser og synes det er spennende at det nå finnes et miljø som jobber på tvers av siloene, sier daglig leder Kaare Øystein Trædal, i en pressemelding.

Når coronapandemien kom for fullt i mars og netthandelen begynte å øke, forstod de to selskapene at det ikke var noen tid å miste. I april lanserte de TRY Pearl.

Vi merker at vi har funnet en «sweetspot» i markedet mellom IT, Markedsføring og CRM og skalerer raskere enn planlagt, nå henter vi inn tre UX-designere og utviklere, sier Trædal.

De tre nyansette er Hanna Solli Storaker, Claire Lindén og Elisabeth Ancher Elboth. Solli Storaker har erfaring fra DIFI, Making Waves og Bouvet, mens Lindén har jobbet for selskaper som ARK, Vitusapotek og TripAdvisor og Ancher Elboth kommer fra Poption, hvor hun har vært sjefsdesigner.

Vi er nøye med hvem vi ansetter. Vi har ikke planer om å bygge nok et techselskap med liten egenerfaring fra netthandel. Det har vi vel nok av. Vi trenger mangfold for å å lykkes med våre ambisjoner og er særlig på jakt etter folk som både har erfaring med netthandel fra et brukerperspektiv og dyktige utviklere og UX-designere sier Trædal.

Del artikkel: