Ifølge Yahoo Finance utgjorde Temus omsetning cirka 12 milliarder dollar bare i løpet av årets andre kvartal, hvor USA sto for drøyt 45 prosent av all omsetning. Et marked som den kinesiske e-handelsplattformen gikk inn på i september 2022.
Frigir logistikken
En av årsakene til de sterke tallene i USA skal være Temus nylig lanserte tjeneste som gjør det mulig for eksterne nettbutikker å selge på plattformen, og deretter ta seg av leveransen selv.
Noe som ikke bare holder kostnadene nede for Temu, men også skal ha økt salget i USA med 20 prosent de siste fire månedene. En tjeneste som e-handelsgiganten har planer om å rulle ut i flere EU-land.
Temus salgs mål, GMV, for 2024 sies å ligge rundt 30 milliarder dollar, noe de allerede ser ut til å ha gode sjanser til å overgå. Særlig med tanke på at Temu nylig gjorde en større satsing i Brasil hvor deres app ble den mest nedlastede innen en måned etter lanseringen.
LES OGSÅ: Temu står på trappene – åpner opp for europeiske selgere