Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Testing og eksperimentering i norsk e-handel: Hvor står vi i dag og hva bør endres?

Espen Børsum, Sales Manager og Ecommerce Specialist i Optimizely // Foto: Optimizely
Ikke vent, men kom i gang nå, råder Espen Børsum.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Eksperimentering og testing er avgjørende for suksess i netthandel, men hvordan står det egentlig til i den norske bransjen? Vi har tatt en prat med Espen Børsum, e-handelsekspert og salgssjef i Optimizely, som deler sine tanker om mulighetene norske e-handlere står overfor.

Norsk e-handel har vokst de siste årene, men for å lykkes i en stadig mer konkurransepreget bransje kreves det mer enn bare en tilstedeværelse på nettet. Testing og eksperimentering er i dag avgjørende verktøy for å optimalisere kundeopplevelsen, øke konverteringsraten og maksimere avkastningen på investeringene.

I Optimizelys globale rapport, The Evolution of Experimentation – Benchmark Report 2023, kommer det blant annet frem at et gjennomsnittlig selskap gjennomfører 34 tester i året. Selskapene som ligger i det øvre sjiktet gjennomfører til sammenligning over 500 tester i året.

Børsum gir et innblikk i dagens situasjon og hva som bør endres for å styrke testkulturen i bransjen og sikre fortsatt vekst i norsk e-handel.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: