Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
- Plussartikler
- Rabatter og avtaler
- Event og Nettverk
- Maksimer synligheten din og øk salget
Eksperimentering og testing er avgjørende for suksess i netthandel, men hvordan står det egentlig til i den norske bransjen? Vi har tatt en prat med Espen Børsum, e-handelsekspert og salgssjef i Optimizely, som deler sine tanker om mulighetene norske e-handlere står overfor.
Norsk e-handel har vokst de siste årene, men for å lykkes i en stadig mer konkurransepreget bransje kreves det mer enn bare en tilstedeværelse på nettet. Testing og eksperimentering er i dag avgjørende verktøy for å optimalisere kundeopplevelsen, øke konverteringsraten og maksimere avkastningen på investeringene.
I Optimizelys globale rapport, The Evolution of Experimentation – Benchmark Report 2023, kommer det blant annet frem at et gjennomsnittlig selskap gjennomfører 34 tester i året. Selskapene som ligger i det øvre sjiktet gjennomfører til sammenligning over 500 tester i året.
Børsum gir et innblikk i dagens situasjon og hva som bør endres for å styrke testkulturen i bransjen og sikre fortsatt vekst i norsk e-handel.
Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
Del artikkel: