Ellos melder om en omsetning på over en halv milliard kroner i Norge i 2020. Dette er selskapets beste resultat noensinne, melder E24.
2020 ble et veldig fremgangsrikt år for Ellos, selv om begynnelsen av året var preget av usikkerhet på grunn av Covid-19, skriver administrerende direktør i Ellos, Hans Ohlsson, til E24.
Det er i følge selskapet veksten i netthandelen og hjemmesegmentet som under pandemien har bidratt til de gode resultatene. Ellos Norway, som er datterselskapet til Ellos Group, viser til et overskudd på 36,77 millioner kroner for 2020, til sammenligning mot 20,53 millioner kroner i samme periode 2019.
Vi så en særskilt sterk vekst i hjemmesegmentet, som vi har sett i lengre tid, men i 2020 fikk denne kategorien en ekstra dytt av Covid-19 da mange kunder brukte ekstra mye tid hjemme, skriver Ohlsson.
Netthandelsplattformen til mote- og interiørselskapet økte inntektene med 35,7 prosent sammenlignet med 2019. Ohlsson forteller også til E24 at Ellos ser muligheter for vekst ved å utnytte personaliserte og autmatiske tilbud og markedsføring i større grad enn hva de gjør i dag.
Ellos er vel posisjonert for å dra nytte av den strukturelle veksten online, sier Ohlsson.