Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

TikTok åpner i Norden - skal ansette ”dusinvis”

Liv Sandberg, Nordensjef i TikTok.
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Har 100 millioner europeiske brukere.

 

ANNONSE

Den raskt voksende plattformen TikTok, som er kjent for sine korte videosnutter om alt og ingenting, har denne uken åpnet sitt nordiske kontor i Sverige. Nærmere bestemt Stockholm.

Selskapet meddeler at satsingen ikke bare er ment for å utvikle det svenske markedet, men også andre viktige markeder i Norden.

LES OGSÅ: Klager inn TikTok for skjult reklame: "Det er alvorlig"

Sverige er et kraftverk når det gjelder teknologi og det nordiske økosystemet for teknologi blomstrer, så vi er veldig glade for å åpne et kontor i Stockholm. TikTok er blitt tatt imot med stor entusiasme og vi ser en stadig økende trend der flere og flere svensker, både enkeltpersoner og annonsører, bruker appen for å la kreativiteten flyte, sier Liv Sandberg, administrerende direktør i TikTok Norden, i en pressemelding.

I slutten av 2020 og begynnelsen av 2021 skal TikTok ha rekruttert flere ledere, som skal utgå fra det nordiske kontoret. De skriver også at planen er å "sysselsette dusinvis av ansatte" utover lederstillingene, innen markedsføring, reklame og media.

Det nordiske kontorets hovedoppgave blir å støtte merkevarer, annonsører samt små og mellomstore selskaper med å markedsføre seg gjennom TikTok. Man skal også øke kjennskapen om plattformen i Norden.

I pandemietider, kanskje mer enn noensinne, trenger vi innhold i livet vårt som i det minste et øyeblikk gir oss latter og glede.

TikTok har nå 100 millioner aktive kontoer i Europa og vokser også raskt i Norge. Her ligger appen på fjerde plass i Appstore, over nedlastede apper i kategorien Underholdning.

Jeg er veldig glad for at teamet mitt og jeg har gleden av å støtte utviklingen av TikTok-samfunnet i Sverige og de andre nordiske landene, legger Liv Sandberg til.

Del artikkel: