Gjenbruksappen Tise inngår nå samarbeid med Helthjem, og lanserer henting - og levering - hjemmefra. Det hele skal kunne gjøres via noen enkle tastetrykk i appen.
LES OGSÅ: Norsk tjeneste skal løse returprosessen for nordiske nettbutikker
Frem til nå har Tise sine 100 000 månedlige brukere måttet møtes eller sende klærne i posten for og kjøpe og selge plagg, men nå skal handelen altså bli enklere.
Når det blir lettere, så handler folk mer brukt - og konsekvensen blir svært positiv for miljøet, sier Jenny Skavlan, medeier og kreativ leder i Tise, i en pressemelding.
"Opplever det slitsomt"
En undersøkelse gjennomført blant selgere på Tise viser at 41,5 prosent opplever det som slitsomt å overlevere en vare, samtidig som 36,1 prosent sier at de hadde villet selge mer dersom det var enklere.
Vi ser en trend i appen at flere og flere foretrekker å benytte Helthjem som fraktløsning fordi det er enkelt, forklarer Victoria Hauk, markedssjef i Tise.
LES OGSÅ: Kraftig vekst for Helthjem - nå styrker de laget
Helthjem har benyttet seg av praksisen ved å sende fra dør til dør siden 2019, og en undersøkelse blant brukerne viser at 85 prosent benytter tjenesten til å sende bruktvarer.