Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tjener på mer hjemmetid - salg av “koseklær“ økte med 700 prosent

MyMuse teamet: Maren Smedshammer, Alexandra Joner, Emelie Mases, Kristine Bakk, Stine Sanne, Serina Rasmussen
therese.karlsrud.haugen

Kraftig vekst for norsk nettbutikk etter corona.

ANNONSE

Den norske nettbutikken MyMuse kan opplyse om nesten 700 prosent økning i salget av loungewear og koseklær i perioden 13. til 22. mars. Det kommer med stor sannsynlighet fra at mange tilbringer mer tid hjemme som følge av corona.

Jeg tror det er viktig for folk å føle seg litt ekstra fin nå når man skal være så mye hjemme. Mange ønsker nok å oppgradere den slitne joggebuksen med flekker og «kne» til et litt mer trendy og elegant loungewear sett, sier markedsjef Maren Smedshammer, i en pressemelding. 

LES OGSÅ: Trosser krisen - kraftig vekst for motebutikken NA-KD

Selskapet har flere kjente fjes med seg på laget, og har nylig lansert en kolleksjon sammen med bloggdronningen Sophie Elise - som også har dratt inn omsetning til nettbutikken de siste ukene. I fjor gikk milliardæren Runar Vatne inn på eiersiden, mens han samboer Alexandra Joner ble nettbutikkens nye eventansvarlig.

Som de fleste andre bedrifter kjenner MyMuse dog på utfordringene som coronaviruset fører med seg, knyttet til stengte fabrikker, valutaendring og andre ringvirkninger av de økonomiske utfordringene i samfunnet. De er derimot veldig takknemlige for at de har en nettbutikk som i hovedsak kan drive som normalt. 

Jeg tror at kundene setter stor pris på at de kan handle trygt og enkelt på nettsiden og få varene levert på døren med HeltHjem, forteller Smedshammer. 

Sikter mot 20 millioner i år

Ved siden av nettbutikken satser My Muse på eventvirksomhet, som ble en stor suksess i fjor. Denne våren er de fysiske show-planene utsatt, men selskapet meddeler at de nå ser på digitale løsninger.

Eventvirksomheten vår i 2019 ble en kjempesuksess med utsolgt show på Taket Steen og Strøm i september med over 500 personer. Vi hadde derfor store ambisjoner om å fortsette denne suksessen denne våren. Men slik det ser ut nå er vi nok nødt til å flytte show-planene til høsten 2020. Dette er selvfølgelig synd, men vi har planer om å se på løsninger for å gjøre spennende digitale og virtuelle løsninger i stedet, sier Smedshammer i en mail til Ehandel. 

LES OGSÅ: Slik skal norske MyMuse ta Europa med storm

Netthandelene hadde et ambisiøst mål om å nå 20 millioner kroner i 2019, men dette ble endret underveis etter at My Muse valgte å nedprioritere markedene utenfor Norge. Nå er målet å bli mer lønnsomme. 

Grunnen for at vi valgte dette fokuset var at vi opplevde en mye høyere ROI i det norske markedet. Dette ga oss en vekst I Norge på 28% fra 2018, og en total omsetning på 14,5 millioner. I 2020 er målet vårt å bli mer lønnsomme, hvor vi ikke vil ha et like aggressivt vekstmål som først planlagt. Omsetningsmålet for 2020 er 20 millioner, noe vi skal få til gjennom nye business modeller som blant annet designsamarbeid med bloggere som har vist seg og gi veldig gode resultater.

Del artikkel: