Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tøff kamp om seieren – hennes fargeglade nettbutikk vant juryens hjerte

Alexander, Donna, Bente och Hans-Petter (Foto: Elin Nylund)
Pitchet seg til seier.
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Onsdag gikk det årlige e-handelsarrangementet NXT Nordic av stabelen. Årets tema var fremtidens handelsteknologi, og arrangementet ble besøkt av både rullende og flyvende roboter. Midt i all e-handelssnakk foregikk også "The Pitch," som ble arrangert for tredje år på rad.

ANNONSE

Dette var et litt mindre polert, men svært underholdende innslag hvor flere oppstartsbedrifter fikk to minutter hver til å presentere sin forretningsidé for en jury. Årets jury bestod av investorene Michaela Berglund fra Feminvest, Donna Kastrati fra Her, og Stian M. Larsen fra Ignite Capital.

Hele showet ble ledet av Hans-Petter Nygård-Hansen, som først varmet opp investordommene med noen spørsmål foran publikum. De fleste investorene virket optimistiske med tanke på fremtiden og mente at det nåværende økonomiske klimaet var et godt tidspunkt å investere i selskaper.

Anine Stang

Da juryen var varmet opp, gikk det første selskapet på scenen, representert av Anine Stang fra Abonera. Hun forsøker å løse det velkjente problemet med forsvunnede sokker ved hjelp av Abonera.no, som tilbyr et sokkeabonnement. En godt mottatt presentasjon, men dessverre vant hun ikke konkurransen denne gangen.

Det var ikke bare e-forhandlere som pitchet, men også flere tjenester for e-handel. For eksempel fortalte Joseph Nimoson fra Wolve om deres lojalitetssystem som ikke er knyttet til en spesifikk plattform, men som kan integreres der det passer kunden best.

Joseph Nimoson

Andre selskaper som pitchet inkluderte AI-kundeservicen Mimir, menstrusene Undee, prøvetjenesten for klær Weon, innholdsskapende AI-tjenesten Etals, skoleplattformen StudyBuddies, og sist, men ikke minst, e-forhandleren By Bente.

Netthandel har tidligere skrevet om By Bente, som selger sitt eget konsept for hårfarging. Grunnleggeren Bente Hafslund, med sin lange erfaring som frisør, var ikke fornøyd med produktene eller tjenestene som fantes på markedet, så hun skapte like godt sin egen løsning. Tanken er å tilby salongekspertise digitalt, og det er også planer om å mate inn det man lærer over tid i en AI-løsning for å automatisere e-handelstjenesten ytterligere.

Hennes pitch var helt klart blant de mest livlige på scenen og ser ut til å ha fanget investorenes interesse. For ja, som du kanskje allerede har gjettet, tok hun hjem seieren. Senere på dagen ble vinneren annonsert på den store scenen, og Bente Hafslund gikk hjem med ikke bare æren, men også en markedsføringspakke verdt 50 000 kroner, gratis rådgivning fra investorene, og en workshop i kommunikasjon ledet av moderator Hans-Petter Nygård-Hansen.

Bente Hafslund

Del artikkel: