Inzpero-konkurrenten går på stort tap i første kvartal 2022. Selskapet som selger plakater og rammer på nett melder i dag om en salgsnedgang på 28 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor, med en omsetning på totalt 270,8 millioner kroner.
Også driftsresultatet sank fra 63 millioner kroner Q1 2021, til 23,5 millioner kroner dette kvartalet.
I begynnelsen av det første kvartalet 2022 fortsatte det positive momentum vi så i salget under andre halvdel av Q4 2021, men økningen ble dempet i forbindelse med Russlands invasjon av Ukraina, sier Fredrik Palm, administrerende direktør i Desenio, i en pressemelding.
Selskapet er likevel positive, og peker på at de selv under tøffe omstendigheter tross alt er lønnsomme.
I slutten av kvartalet steg volumene igjen, men i en forandret verden med mindre fokus på forbruk medførte det et marked med kortsiktige investeringer i markedsføring for å drive online salg. Disse tallene er ikke imponerende, men viser samtidig at vår forretningsmodell er bærekraftig, da vi er lønnsomme også i vanskelige tider, sier Palm.
LES OGSÅ: Netthandelsraketten Desenio når 425 millioner
LES OGSÅ: Inzpero henter teknisk kompetanse – rigges for raskere skalering