ANNONSE

Too Good To Go henter toppsjef fra Foodora: ”Dette gir mening”

Tina Halborg Nielsen, VP Operations Europe i Too Good To Go, og Johan Ingemarsson, ny daglig leder i selskapet.
Foto: Too Good To Go/Privat
Linn Adine Andersen

"Vi skal vokse videre"

ANNONSE

Etter at daglig leder i Too Good To Go, Ann-Kristin Pfründer, gikk over til stillingen som investeringspartner i Norselab har selskapet hentet ny ekspertise. Det er Johan Ingemarsson som tar over sjefsstillingen i matredder-appen, etter flere år som logistikksjef i Foodora Norge.

Før sin tid i Foodora har Ingemarsson flere år med erfaring som daglig leder i treningskjeden Actic. Nå gleder han seg til å ta fatt på nye utfordringer i selskapet som er i sterk vekst.

LES OGSÅ: Matredder-appen øker i alle ledd – passerer 1,6 millioner brukere

Jeg er kjempeglad for dette og opplever Too Good To Go som et selskap med en spennende kombinasjon av miljøfokus og forretningsforståelse. Det gir mening for meg, sier Ingemarsson i en pressemelding, og uttaler videre:

Too Good To Go har utviklet seg mye de siste årene, men det er fortsatt et stort potensial for å redde mer overskuddsmat, slik at svinnet reduseres. Derfor kommer vi til å jobbe for å få med enda flere matbedrifter i appen, og ellers sørge for at app-kjennskapen fortsetter å øke. I tillegg håper jeg at jeg kan være en god leder som bidrar til at vi sammen driver selskapet fremover.

Ingemarsson tiltrer sin nye rolle i junimåned. Tina Halborg Nielsen, VP Operations Europe i Too Good To Go samt fungerende daglig leder på selskapets Norgeskontor, ser frem til å få på plass den nye lederen

Vi gleder oss veldig til å få Johan på plass, både på det norske kontoret og i ledelsen internasjonalt. Vi skal vokse videre, og vi er overbevist om at hans mangeårige ledererfaring og kompetanse fra app-markedet, matbransjen og logistikk vil bidra positivt. Han fremstår også som en svært empatisk ledertype, sier Halborg Nielsen.

LES OGSÅ: Reddet matvarer for 290 millioner – nå etterlyser de en matkastelov

Too Good To Go har i dag mer enn 1,6 millioner brukere i Norge, og appen er tilgjengelig for bruk i 17 land. Her til lands samarbeider selskapet med rundt 4000 matbedrifter, en sterk økning mot 2020. I 2021 ble det totalt solgt 2,2 millioner poser med overskuddsvarer gjennom appen i Norge.

Del artikkel: