ANNONSE

Tradisjonsrike Eurosko satser etter få år med nettbutikk – skal skape den beste omnikanalen

Linn Adine Andersen

"Vår nåværende e-handelsløsning begrenser oss".

ANNONSE

Skokjeden er Skandinavias største og Eurosko uttalte etter en tøff periode for fire års tid siden at tiden var inne for å etablere seg også på nett. Da hadde både kles- og skobransjen for alvor merket konkurransen fra netthandelen og slet med synkende omsetning.

Faktisk kom denne beskjeden 2.mars 2019 – ti dager før Norge stengte ned på grunn av Covid 19.

Nå har imidlertid Eurosko fått noen år på baken som en del av netthandelsbransjen og mener det er på tide med et løft. I samarbeid med leverandøren Avensia skal de lansere en ny e-handelsplattform for å sikre kapasitet og fleksibilitet i et konkurranseutsatt marked – med ambisjonen om å skape den beste omnikanale kundeopplevelsen i bransjen.

Lanseres rundt nyttår

De totalt 247 fysiske butikkene, hvorav 193 er lokalisert i Norge, vil fremdeles være selskapets kjernedrift, uttaler Torgeir Gulbrandsen, administrerende direktør i Eurosko, i en pressemelding.

Våre fysiske butikker vil alltid være den viktigste delen av virksomheten vår, men Avensia hjelper oss med å finne den beste veien fremover for hvordan vi bruker de digitale kanalene for å støtte den totale kundeopplevelsen, sier Gulbrandsen.

Den nye plattformen vil bruke modulær arkitektur med en grunnplattform i Avensia Excite. Om alt går etter planen skal den nye plattformen lanseres rundt årsskiftet 2023-2024.

Vår nåværende e-handelsløsning begrenser oss, vi trenger en moderne teknologiplattform som vi kan bruke lenge og vokse med. Samtidig er denne teknologien og arbeidsmetoden nytt terreng for oss, så vi trenger en partner som kan hjelpe oss med kunnskap, erfaring og spesialkompetanse, sier Hanne Løken Olsen, markedsdirektør i Eurosko.

Del artikkel: