Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

TRY kjøper ut Pearl Group – etablerer ny merkevare

Hanna Solli Storaker, Kaare Øystein Trædal, Claire Lindén og Elisabeth Elboth fra TRY Pearl.
Foto: TRY Pearl
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Partnerskapet videreføres i TRY Dig.

ANNONSE

I april 2020 gikk reklamebyrået TRY og IT-selskapet Pearl Group sammen om å skape teknologiselskapet TRY Pearl, rettet mot kunder som behøver sømløse IT-, markedsføring- netthandelsløsninger. I dag deler selskapene nyheten om at TRY vil kjøpe alle aksjene i TRY Pearl.

Da vi startet TRY Pearl Group for knappe to år siden, var det fordi vi mente at våre kunder hadde behov for et tverrfaglig rådgivermiljø som kunne rådgi på teknologi, plattform, markedsføring og digitale tjenester i sammenheng. Det har vi lykkes med. Samtidig har de siste to årene også medført store endringer på eiersiden hos begge eierselskaper. Det er derfor viktig å reorganisere vårt felles partnerskap, sier Geir Thoresen, CEO i Pearl Group og Kjetil Try, administrerende direktør i TRY, i en pressemelding.

TRY etablerer den nye merkevaren TRY Dig, hvor samarbeidet med Pearl Group skal videreføres. Her vil de to partene arbeide sammen om kundene, prosjekter og dele kompetanse.

Jeg vil ikke si at vi skilles. I stedet organiserer vi "familielivet" mellom TRY og Pearl Group på en annen måte. Når verden endrer seg, og det har den også gjort for begge selskaper det siste året, må vi også tenke nytt om organisering. Det viktigste for oss, er at vi kan tilby våre kunder en kruttpakke av kompetente rådgivere på teknologi og markedsføring, sier Thoresen.

LES OGSÅ: TRY Pearl vokser: "Har funnet en sweetspot i markedet"

De siste to årene har gitt selskapene kraftig vekst i kunder, prosjekter og antall ansatte. Kaare Øystein Trædal inntar stillingen som daglig leder i nyetablerte TRY Dig. Han forteller blant annet at både TRY og Pearl Group er helt avhengige av kompetansen som ligger i hverandres selskaper.

Vi opplever et enormt trykk i markedet. Teknologi og digitale tjeneste- og kundereiser har etter mitt syn alltid vært forretningskritisk. Med en pandemi på vei inn i sitt tredje år, er dette også noe som stadig flere ledergrupper i stadig flere bransjer også setter høyest på dagsordenen, sier Trædal.

Del artikkel: