ANNONSE

TRY og Pearl Group danner nytt teknologiselskap

Fra venstre: Camilla Karlsen ARK på Egertorget, Kjetil Try, TRY, og Geir Thoresen, Pearl Group.
therese.karlsrud.haugen

Skal møte nye handlemønstre.

ANNONSE

Reklamebyrået TRY og IT-selskapet Pearl Group går sammen og danner selskapet TRY Pearl. Målet er å bryte ned siloene mellom salg, markedsføring og IT.

Samarbeidet er noe de skal ha tenkt på lenge, men det var først når coronapandemien dukket opp at de så seg nødt til å komme i gang umiddelbart.

LES OGSÅ: Like mange som velger nettapotek som fysisk apotek

Koronaviruset har skapt dramatiske ringvirkninger allerede, og det har skapt negative konsekvenser for land, bedrifter og mennesker. Men når det kommer til netthandel og e-commerce, så har utviklingen gått raskere de siste ukene enn vi hadde forventet de neste 5 årene, sier Geir Thoresen, Konserndirektør i Pearl Group, i en pressemelding.

Pearl Group har virksomheter i Norge, Sverige, Latvia, Ukraina og Singapore og kunder som Komplett, ARK og Vitusapotekene i porteføljen. Selskapet har utviklet en rekke av Nordens mest komplekse e-handelsløsninger, slik som “Klikk og hent” hos mange av landets største retailere.

Det er egentlig rart at ingen har inngått en slik allianse tidligere. Vi jobber med kunder over hele Norden for å utvikle IT-løsninger som gir kundene konkurransefortrinn i deres markeder. Dette skal vi fortsatt gjøre. men gjennom TRY Pearl og samarbeidet med TRY generelt, skal vi også tilby en komplett pakke for kreativ markedsføring og gode IT og e-handelsløsninger, sier Thoresen.

LES OGSÅ: Lokale butikker sliter - nå tar netthandelsbransjen grep

"Vi vet Amazon kommer"

Foruten om å være et reklamebyrå, har TRY forretningsområder innen rådgiving, mediebyråtjenester, teknologiutvikling, CRM og design.

Jeg har egentlig aldri hatt noen andre planer enn å drive et veldig godt reklamebyrå, men jeg har lært gjennom 20 år at det viktigste vi kan gjøre er å hele tiden endre oss for å møte kundenes behov når de har utfordringer som vi har sett de siste ukene. Å bygge sterke merkevarer er viktig uansett hvordan salget foregår, sier konsernsjef i TRY, Kjetil Try.

Thoresen mener potensialet er størst innen handel, retail og B2B-markedsføring.

Vi vet at Amazon kommer til Norden. Da har ingen lenger råd til å ha siloer mellom netthandel, salg, markedsføring og IT. TRY Pearls fremste oppgave vil bli å jobbe på tvers av siloer for å skape gode kundeopplevelser og drive effektiv markedsføring, avslutter Geir Thoresen.

Del artikkel: