Nylig ble det klart at nettbutikken Nelly får inn Kristina Lukes som ny administrerende direktør fra og med april, etter at Anna Ulmman Sersé gikk av som sjef i fjor høst. Nå gjør motesuksessen nok en rekruttering på nyåret, av entreprenør og mediepersonlighet Bianca Ingrosso, som trer inn i rollen som Kreativ Rådgiver.
Bianca Ingrosso er influencer og kjent fra blant annet serien Wahlgrens Verden. I tillegg har hun gjort suksess med egne merkevarer og nettbutikker. I fjor ble sminkemerket CAIA Cosmetics lansert i blant annet Norge, hvor nettsiden krasjet etter 30 sekunder grunnet mye pågang.
LES OGSÅ: TV-stjernen Bianca Ingrosso lanserer netthandel i Norge
Ingrosso har fra tidligere samarbeidet med Nelly om markedsføring på sosiale medier og vært modell. Nå skal hun også være med på å styrke merkevarenes kreative uttrykk og bidra til selskapets kampanjearbeid innen alt fra styling til kommunikasjon.
Med sin posisjon som en av Sveriges største medieprofiler er hun i dag det selvsagte ikonet for generasjon z, en generasjon som i dag er primære for oss. Ved å inngå et langsiktig samarbeid ser vi frem til å styrke relasjonen til Nelly-jenta enda mer, sier Tuss Odin Ekman, merkevaresjef i Nelly, i en pressemelding.
Tidlig ute med influencere
Nelly satser stort på å være så nær sin målgruppe som mulig, som har vist seg å være en god strategi gjennom selskapets 16 år på markedet. Selskapet var tidlig ut med å rette blikket bort fra tradisjonell markedsføring og har valgt å kommunisere digitalt - direkte mot den yngre generasjonen.
Sammen sikter Ingrosso og Nelly nå på å gi skandinaviske jenter den ultimate moteopplevelsen.
Nelly.com har i flere år vært mitt "go-to" sted for inspirasjon, og det føles godt å kunne være med å påvirke opplevelsen. Når det gjelder merkevarer er vi en genuin match, der jeg ser frem til å kunne gi vår felles målgruppe ultimat moteinspirasjon i 2020. Stay tuned for et innholdsrikt år, sier Bianca Ingrosso.