Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ung firkløver skal utfordre bransjen: “Folk er litt skeptiske”

Sivert Ridderseth og Alex Andreessen, to av fire gründere i det nye markedsføringsbyrået Curve.
Foto: Amund Janssen (t.v.)/Curve
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"En litt annerledes tilnærming".

ANNONSE

Bak Curve finner vi fire ivrige gründere som forteller at de har sett og erfart hvilke punkter bedrifter er misfornøyde med eller som skaper problemer i byråbransjen – og fjernet disse. Igjen sitter de med et knippe tilpassede tjenester og allerede en håndfull kunder etter kun én måned siden lansering.

Firkløveren Alex Andreessen, Henrik Foyn Park, Daniel Martinsen og Sivert Ridderseth har en gjennomsnittsalder på 20 år og én ting til felles: en brennende lidenskap for markedsføring.

Vi startet Curve fordi vi er fire stykk som alle har vært i byråbransjen tidligere gjennom egne byråer. Vi har sett muligheter, men vi har også sett problemer i bransjen som vi mener vi kan takle, forteller Sivert Ridderseth, medgründer i Curve, til Netthandel.

Samtlige har gjennom egne byråer tidligere hjulpet alt fra nettbutikker til hudklinikker på vestkanten i Oslo å lykkes med sin digitale markedsføring. Gjennom Curve skal de nå suksess med en noe ulik tilnærming enn hva som er normalt i markedsføringsbransjen.

På bakgrunn av det har vi startet Curve og valgt en litt annerledes tilnærming enn hva andre har gjort, blant annet ved å introdusere en prøveperiode som mange syntes er interessant, legger Ridderseth til.

Klare målsettinger

Både Andreessen, Foyn Park, Martinsen og Ridderseth er selvlærte. De har søkt til bøker, internett, kurs og mentorer for å samle kunnskapen som har gitt dem erfaringer som har resultert i en kundeliste på totalt 130 bedrifter fordelt på de fire involvertes tidligere byråer.

Når undertegnede besøkte selskapets hjemmeside stod det raskt klart at dette er et verk av Gen Z – generasjonen som har vokst opp med internett og som gjerne beskrives som utålmodige og ambisiøse. Speed is king, står det skrevet under “Vår historie” hvor de forteller at Curve baserer seg på data-backed fremgangsmåter, beviste metoder og optimaliserte prosesser.

Man blir nysgjerrig. Hvordan blir de møtt av kunder som gjerne er 10, 20 eller til og med 30 år eldre?

Som regel er folk litt skeptiske når de møter oss. Men, så fort vi viser til caser og tidligere erfaringer vi har gjort oss pleier bekymringene å forsvinne. Det hender kunder spør oss på slutten av møter hvor gamle vi egentlig er, og det er bare moro, forteller Andreessen.

I første omgang vil samtlige av de fire gründerne fortsette arbeidet med egne byråer samtidig som de bygger grunnlaget for Curve.

Målet for september er å ha signert med 15 kunder, sier Ridderseth.

Og hvem er drømmekunden? 

Det er de som stoler på oss uten å micromanage, svarer Andreessen.

Del artikkel: