Den fysiske butikken er fortsatt et viktig møtested, og vi satser fullt på å gjøre butikkopplevelsen enda bedre. Butikken på Oslos City er intet unntak, sier Therese Nilsson, regionleder i Kid Interiør.
Én av de to butikkene som etablerer seg på Oslo City er Kid Interiør. De får drøye 500 kvadratmeter å boltre seg på i tredje etasje, i godt selskap av blant annet Eplehuset og Lekia.
Kid Interiør blir den første rene interiørbutikken som åpner på Oslo City, og interiør er noe de besøkende har etterspurt. Det er flott å kunne ønske dem velkommen til oss. De utfyller vårt øvrige sortiment til hjemmet på en god måte, sier Elisabeth Lohk, Center Manager i Oslo City.
LES OGSÅ: Kid avsluttet fjerde kvartal med inntekter på 1,25 milliarder
Et viktig hentepunkt
Den omnikanale bokhandelen Ark får butikklokaler i første etasje – og butikken på Oslo City blir kjedens nummer 157 i rekken.
Ark har lenge vurdert en etablering på Oslo City, og vi mener at det strategisk er ett viktig senter for oss å være til stede på. Butikken blir i første omgang på 90 kvadratmeter som gjør at vi må jobbe litt ekstra med å finne frem til den optimale varepakken for en slik størrelse, i tillegg så vet vi av erfaring at Oslo City med sin beliggenhet vil være ett viktig klikk-og-hent-punkt for kundene våre, sier Christian Aksnes, etableringssjef i Ark Bokhandel.
LES OGSÅ: TRY kapret ARK: "Skal lage Norges beste nettbutikk"
Ark er først ut med butikkåpning i slutten av februar, mens Kid Interiør ønsker velkommen til butikkåpning i slutten av mars. Senterleder Lohk, gleder seg til å ønske både Ark og Kid Interiørs kunder på Oslo City, som teller rundt 11 millioner besøkende i året, velkommen.
Hvis vi gjennom butikkmiksen i kjøpesenteret vårt kan inspirere våre kunder til å lese mer, gjør vi gjerne det med å utvide sortimentet, og ser at Ark vil tilpasse butikken sin for folk i farta – noe som er viktig her på Oslo City, sier Lohk.