Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Varner investerer millioner i norsk nettbutikk

Andreas Kristiansen, Jeanette Dyhre Kvisvik og Jarle Snertingdalen i Villoid.no.
Foto: Villoid
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Verdsettes til 90 millioner kroner.

ANNONSE

Motegiganten Varner fortsetter å satse innen netthandel og investerer 12 millioner kroner i det norske netthandelsselskapet Villoid. Det opplyser E24.

Varner har tidligere investert i nettbutikkene Junkyard og norske MakeupMekka. Nylig ble det også klart at de inngår et omfattende samarbeid med Klarna, som skal akselerere nettbutikkene til Varners motekjeder som Dressmann, BikBok og Cubus. Nå kjøper motekonsernet også 13 prosent av aksjene i Villoid, som med dette prises til 90 millioner kroner.

Vi synes Villoid er et spennende selskap som har et veldig stort potensial. Vi har investert i noen fantastiske gründere og mennesker som vi har veldig troen på og som vi heier på, sier Varner-eier Marius Varner, til avisen.

LES OGSÅ: Junkyard blir norsk - kjøpes opp av Varner

Sterk vekst

Villoid ble startet av Jeanette Dyhre Kvisvik og Jarle Snertingdalen og har forhistorie som moteapp i USA og Storbritannia. I 2018 tok de norske gründerne motekonseptet hjem til Norge. Nettbutikken satser på merkeklær til kvinner og omsatte for 17 millioner kroner under sitt første driftsår i 2019. Resultatet endte med underskudd på minus 5,1 millioner kroner.

Innen få år har Villoid kommunisert at de vil nå en omsetning på 100 millioner kroner. I februar meddelte de å være i rute til dette målet. Siden det har veksten skutt ytterligere fart som følge av coronapandemeien. Til E24 sier Villoid-sjefen at de regner med å bikke 50 millioner kroner i år.

Coronakrisen har ført mer av den fysiske handelen over på nett, og det merker vi godt, sier Jeanette Dyhre Kvisvik, gründer og daglig leder i Villoid, til E24.

LES OGSÅ: Villoid vokser i tøff bransje - i rute til 100 millioner

Del artikkel: