ANNONSE

Veksten skyter fart etter utenlandssatsing: "Enorm prestasjon"

Johanna Levy, adm. dir. i Kids Brand Store // Foto: Kids Brand Store
Ekspansjonsstrategien har så langt gitt gode resultater.
Linn Adine Andersen

Kids Brand Store rapporterer om sterk vekst i september. Sammenlignet med samme periode i fjor økte den svenske nettbutikken omsetningen med 50 prosent.

Veksten skal i hovedsak være ledet av selskapets internasjonale ekspansjon i markedene Tyskland og Nederland.

Denne veksten er en enorm prestasjon og en bekreftelse på at vårt kundefokus og vår internasjonale ekspansjonsstrategi fungerer, sier Johanna Levy, administrerende direktør for Kids Brand Store.

Nettbutikken driver virksomhet i hjemlandet Sverige, Norge, Finland og Nederland i tillegg til de to nevnte ovenfor. Levy forteller videre at noen av hovedelementene for den sterke veksten er en satsing på private labels.

Vi har jobbet målrettet for å forstå hva ungdommene ønsker, og imøtekomme deres behov med vårt brede utvalg av internasjonale merker og våre egne kolleksjoner under vårt private label, RYVLS. Det er utrolig gledelig å se hvordan disse innsatsene gir resultater, spesielt i Tyskland og Nederland – hvor vi ser sterk etterspørsel.

"I forkant"

Ekspansjonen på i Tyskland og Nederland har gitt Kids Brand Store et fotfeste som de planlegger å bygge videre på i de kommende årene.

Det skal de blant annet gjøre ved å bygge videre på sin merkevarestrategi, hvor tenåringer og foreldre skal nås gjennom både TV, kino, utendørsreklame og digital annonsering i podkaster og sosiale medier.

Vi har klart å bygge et merke som ikke bare tiltrekker ungdommer, men som også gjør foreldre trygge i sine kjøpsbeslutninger. Ved å stadig være i forkant både med vårt sortiment og vår kommunikasjon, inspirerer vi og skaper lojalitet, legger Levy til.

Del artikkel: