Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Vekstmuligheter: hvordan finne nye kunder

Når veksten i netthandelen avtar, må bedrifter utforske nye inntektsmuligheter - som salg over landegrenser og sikre at de er forberedt på høysesonger.

Netthandelsveksten i 2023 vil neppe matche de rekordhøye nivåene de siste årene. Den forventes imidlertid fortsatt å være positiv i 2023. Og det er spådd jevn vekst i netthandelen de neste årene. Derfor er det nå et godt tidspunkt for netthandelsselskaper å finne nye vekstmuligheter og ekspansjonsområder.

Muligheter på tvers av landegrensene

Salg på tvers av landegrensene er et alternativ som flere firmaer bør utforske. "Når du trenger inntekter, er netthandel på tvers av landegrensene virkelig et godt sted å begynne å lete," sier Chris Hodge, Ecommerce Marketing Manager i FedEx Express. «Beløpene i handlekurven er høyere, og de kjøper flere varer. Vanligvis er de også villige til å betale en litt høyere fraktkostnad eller akseptere en høyere gratis fraktterskel.»

I dag kjøper nesten halvparten av EU-kundene på tvers av landegrensene. Å benytte seg av dette enorme markedet kan være enklere enn mange netthandelsfirmaer er klar over, spesielt gitt antall partnere som kan hjelpe dem med å ekspandere internasjonalt.

Selskaper som BigCommerce, WooCommerce, Shopify, PrestaShop og ZigZag – så vel som FedEx selv – hjelper netthandelsfirmaer med alt fra å beregne tollavgifter til å håndtere internasjonale leveringer og returer.

FedEx, som leverer til over 220 land og territorier, har det globale nettverket, den lokale tilstedeværelsen og forsendelsesekspertisen for å støtte den typen raske internasjonale leveringer som kunder ønsker i dag. "Kjøpere blir veldig nervøse når leveringen tar mer enn to eller tre dager," forklarer Hodge. "Utover det begynner de å tro at varene deres ikke kommer til å dukke opp."

Tilpasning til ulike markeder

Til tross for mengden av hjelp som er tilgjengelig, trenger netthandelsbedrifter fortsatt å ta en strategisk tilnærming når de skal ekspandere til transport over landegrenser. De bør tenke nøye gjennom hvilke salgskanaler som er best egnet til det nye markedet de retter seg mot og lage markedsføringstiltak rundt dem. Noen markeder er mer kjent med netthandelsmarkedsplasser eller sosiale handelsplattformer, mens andre er mer tradisjonelle med forhandlere og merkevarer som stort sett selger gjennom sine egne nettsider

Imponer nye kunder

Ny forskning viser at konvertering er sterkt drevet av fleksible leveringsalternativer. Forskning fra Metapack fant at 84 % av forbrukerne sannsynligvis vil forlate handlekurven sin på grunn av mangel på leveringsalternativer i kassen. "Kunder forventer sporing - det er et minimumskrav. Det du legger over det er bedre leveringstidsvinduer, sier Hodge. «Vi bruker data for å forutsi nøyaktig når i løpet av dagen pakken kommer. På den måten, hvis du ikke er hjemme, kan du bruke FedEx Delivery Manager for å gjøre en endring, for eksempel å hente fra et utsalgssted eller be om levering neste dag.»

"Jobb med en leverandør du kan stole på og som Kan håndtere økende volumer og tilpasse seg på veien.», råder Hodge. "Du vil ikke måtte gå tilbake og endre forsyningskjeden din fordi leverandøren din ikke kan håndtere ting."

For å finne ut mer, besøk fedex.com/ecommerce

Lurer du mer på hvordan vi kan hjelpe deg med å ekspandere til utenlandsfrakt, eller forbedre din eksisterende løsning? Legg inn kontaktinformasjonen din her.

Kontakt oss

Del artikkel: