Bilpleiekongen kan se tilbake på et hendelsesfylt år. Selskapet som i løpet av 5 år passerte 55 milliarder kroner i omsetning fikk i februar ny ledelse, nytt lager, nye ansatte og nye IT-systemer.
I tillegg til en rekordknusende Black Friday fikk de nettopp tildelt Gaselleprisen for 2019, og lederkvartetten består nå av Joakim Bjugn, Morten Bugge, Fredrik Søfteland og Andreas Skotner.
Bjugn opererer som daglig leder og fortalte til Ehandel i sommer at 2018 var et utfordrende år for Bilpleiekongen med mye endringer. Bjugn har tidligere erfaring som ekspertkonsulent innen digital markedsføring og netthandel, og forteller nå om snuoperasjonen selskapet har vært gjennom.
Det er helt fantastisk hvordan vi har klart å stå i denne snuoperasjonen. I løpet av få måneder har vi tatt et typisk gründerselskap og gjort det om til en velfungerende og solid bedrift med lyse utsikter som virkelig gleder seg til å ta fatt på 2020, sier Bjugn i en pressemelding.
LES OGSÅ: Bilpleiekongen gikk "all in" på Black Friday - doblet omsetningen
- Vi har stålkontroll
Bilpleiekongen legger ikke skjul på at deres suksess er og alltid har vært et resultat av dyktige ansatte, og bemerker at det er de motiverte medarbeiderne som står for "Kongen" i navnet deres.
De aktive eierne jobber nå tett med administrasjonen i den fasen selskapet nå står i. Selskapet sikter mot målet om å være best også utenfor Norge, og i Sverige er de etablert under navnet Bilvårdskungen.
Nå eier vi eget lager, vi har egne ansatte og vi har utviklet våre egne interne IT-systemer. Dette har gjort at vi har stålkontroll på den daglige driften, sier Skotner.