Verdane går inn med over 100 millioner kroner i den svenske netthandelsplattformen Centra. Investeringen skal sette fart på en internasjonal ekspansjon, i tillegg til å utvide produktutviklingsteamet.
Med en partner som Verdane i rygge har Centra mulighet til å i raskere takt investere i produktutvikling av vår plattform og tilvekst på nye markeder i Europa. Vi er besatte av å bygge innovative funksjoner for varemerker som vil ha en fordel når de selger DTC, B2B og B2B2C, sier Martin Jensen, medgründer og administrerende direktør på Centra, i en pressemelding.
Selskapet har siden etablering i 2016 opplevd jevn, sterk vekst, og har i dag 200 kunder rundt om i Europa. Centra opplyser dessuten at de ser et kjempepotensial i Norge, samt at det planlegges en aggressiv ekspansjon fremover.
Centra skiller seg fra andre leverandører på markedet gjennom sitt nisjefokus på forbrukermerker, og gjennom å ha markedets mest interessante API-teknikk som gjør det mulig for varemerker å skape unike varemerkeopplevelser i flere kanaler. Verdane vil, i tillegg til investeringen, støtte Centra med vår omfattende erfaring og ekspertise innen å akselerere teknologidrevne selskap i tilvekstfasen, sier Björn Beckman, investeringssjef hos Verdane.