ANNONSE

Verdane investerer i sminkesuksess - satser internasjonalt

Jesper Matsch (CAIA Cosmetics), Cecilia Nytorp (Verdane), Bianca Ingrosso (CAIA Cosmetics), Vanessa Lindblad (CAIA Cosmetics), Henrik Aspén (Verdane), Mikael Snabb (CAIA Cosmetics).
therese.karlsrud.haugen

Influenceren har solgt 600 000 produkter på et par år.

ANNONSE

Oppkjøpsfondet Verdane går inn i netthandelsselskapet CAIA Cosmetics, et svensk skjønnhetsmerke med mediepersonligheten Bianca Ingrosso som en av medgründerne. Planen er å utvide sortimentet samt fortsette veksten i Norge og internasjonalt.

Siden oppstarten i 2018 har CAIA solgt over 600 000 produkter i over 30 land, støttet av et massivt engasjement på sosiale medier. Merket ble lansert i Norge i starten av året og har allerede rukket å bli svært populært. Det norske salget står i dag for over 25 prosent av selskapets totale omsetning.

LES OGSÅ: TV-stjernen Bianca Ingrosso lanserer netthandel i Norge

Takket være partnerskapet med Verdane vil CAIA-teamet og jeg kunne realisere vår visjon om å tilby eksklusive skjønnhetsprodukter av høyeste kvalitet til rimelige priser, i det internasjonale markedet. Jeg er så stolt av hva CAIA-teamet har skapt i løpet av kort tid, og jeg er veldig glad for å få med en erfaren partner på laget som har gjort tilsvarende reise mulig for andre selskaper som jeg benytter i hverdagen, som for eksempel Royal Design og Desenio. Dette er bare begynnelsen, sier Bianca Ingrosso, i en pressemelding.

Bianca Ingrosso er en innflytelsesrik mote- og skjønnhetspersonlighet i Norden, med over 1,1 millioner følgere på Instagram, 351 000 følgere på Youtube og en reality-TV-serie "Wahlgrens värld".

200 millioner

Partnerskapet skal bruke styrken fra begge sider, med Verdane sin erfaring innen netthandel og CAIA-teamets sterke posisjon på sosiale medier.

Vi er glade for å ønske CAIA-teamet velkommen i Verdane-familien, og ser fram til å bidra til den videre vekstreisen. Vi er imponert over kompetansen og energien i teamet som etablerte selskapet, og over hva de har fått til på kort tid. De har designet produkter av premium kvalitet, og klart å tilby dem til kundene gjennom å kutte ut alle fordyrende mellomledd. Dette har gjort at de har bygget opp en lojal og raskt voksende kundebase. Vi ser fram til å hjelpe CAIA med å lansere enda flere kvalitetsprodukter, utvide sortimentet til nærliggende produktkategorier og vinne i etablerte og nye markeder, sier Bjarne Kveim Lie, managing partner i Verdane.

Bak CAIA Cosmetics står også administrerende direktør Mikael Snabb samt Jesper Matsch og Vanessa Lindblad i tillegg til Bianca Ingrosso.

Med Verdane på laget får CAIA støtte av en av Nord-Europas mest erfarne investorer innen netthandel på neste etappe av vekstreisen. Vi gleder oss veldig til fortsettelsen, sier Mikael Snabb, administrerende direktør og medgründer av CAIA Cosmetics.

I følge svenske Di Digital ligger avtalen på rundt 200 millioner svenske kroner.

Del artikkel: