ANNONSE

Vil endre oppfatningen av egen merkevare: “Et viktig steg”

nni-Lovise Godager Berge og Linda Trulsen foran til venstre, med en god gjeng fra både Møbelringen og Morgenstern.
Linn Adine Andersen

Henter inn nytt reklamebyrå for oppgaven.

ANNONSE

Komplett er ikke de eneste som stepper up gamet for tiden hva gjelder markedsføring og synlighet. Nå forteller nemlig også Møbelringen at de har ansatt reklamebyrået Morgenstern for å endre oppfattelsen av sin merkevare.

Linda Trulsen, markedssjef i Møbelringen, forteller at de i Møbelringen har hatt utfordringer knyttet til hvordan forbrukere oppfatter merkevaren samt at de har manglet en rød tråd i kommunikasjonen.

Å velge nytt reklamebyrå, er et viktig steg for å profesjonalisere markedsarbeidet vårt ytterligere. Når kundene først kommer inn dørene, blir de positivt overrasket over servicen, fagkunnskapen og ikke minst hvor fantastiske butikker vi har. Møbelringen er bransjevinner på Norsk Kundebarometer i 2023, noe som gir oss masse motivasjon til å fortsette det gode arbeidet i butikk, sier Trulsen.

Måtte kjempe om plassen

Møbelkjeden inviterte ni reklamebyråer til å pitche sine idéer og seg selv. Unni-Lovise Godager Berge ble hentet inn som konsulent i Møbelringen i vinter, og har hatt ansvaret for å vurdere det byråene leverte.

Til slutt falt vi på Morgenstern og er superfornøyde med det. De forstod hva vi kikket etter i leveransen, hadde en god strategisk tilnærming og et treffende konsept, samtidig er de en knakende hyggelig gjeng, så kjemien sitter. Vi gleder oss til onboardingen og å se hvordan det nye konseptet treffer målgruppa og markedet, sier Godager Berge.

Morgenstern selv gleder seg til å utfordre det etablerte, og lærer oss kanskje å kjenne en helt ny Møbelringen enn hva vi er vant til?

Vi gleder oss til å riste litt i bransjen og lage morsomme ting sammen med en veldig bra gjeng fra Møbelringen, sier det kreative teamet Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg.

Del artikkel: