Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Vil gjøre det ingen andre har gjort: “Regner med sterk vekst i Norge“

CEO Hans Olav Bakås, CDO Einar Uvsløkk og sjefsutvikler Dinesh Shrestha i Mat-Norge.
Foto: Mat-Norge
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Leverer høyteknologiske butikker.

ANNONSE

De skal gjøre det ingen andre har gjort, og uttrykker i all beskjedenhet at de nå er størst i Europa – kanskje også i verden – på det de leverer. Nemlig høyteknologiske butikker.

Med sin RMA-teknologi leverer Mat-Norge AS løsninger for automatisering og digitalisering av dagligvarehandel. Teknologien kan benyttes helt eller delvis, og gir en fleksibilitet for den enkelte butikken. Mat-Norge nærmer seg nå 30 høyteknologiske dagligvarebutikker i Norge, når hastigheten er skrudd ti hakk opp for å kunne levere på tid.

Med butikkene som nå er på vei opp er det over 30 butikker i Norge. Vi åpner nye butikker hver uke, vi snakker om butikker som nå samlet omsetter for over 250-300 millioner kroner, sier Einar Ulvsøkk, CDO i Mat-Norge, i en pressemelding.

Ifølge selskapet ønskes ikke en strategi som konkurrerer med de som allerede er på markedet i dag. Mat-Norge vil gjøre det ingen andre har gjort, og forteller om en helt ny måte å drive butikk på.

Vi bruker mye tid på å forstå brukeradferd, både i kunde og butikkperspektiv. I all beskjedenhet – Mat-Norge har blitt størst i Europa, kanskje i verden, på høyteknologiske butikker, sier Christian Lindahl, COO i Mat-Norge.

LES OGSÅ: NorgesGruppen inngår avtale om RMA-teknologi: "Dette blir et viktig verktøy"

Til Norden og Europa

Selskapet legger ikke skjul på at de ønsker å implementere sin teknologi i butikker utenfor Norge. Først ut er fokuset på Norden, deretter vil mest sannsynlig England og resten av Europa følge etter.

Erfaringen er gode, vi har over tid nå vist at vi leverer stabilt og driftssikkert til butikkene som går døgnet rundt 365 dager i året. RMA-butikkstyring gjør ting enkelt for kunde og butikk, og kunder og butikker er fornøyd med løsningene våre!

Vi regner med sterk vekst i Norge, og vi har startet arbeidet med å se på Norden og resten av Europa, men først skal vi bygge en robust organisasjon til å fortsette å levere godt i det norske markedet, sier Hans Olav Bakås, CEO i Mat-Norge.

For tiden er det seks nærbutikker med RMA-teknologi på vei opp, i kommunene Flekkefjord, Masfjorden, Kinn, Glideskål, Luster og Sirdal. Det er også en Snarkjøp-butikk på vei opp i Bamble kommune.

Del artikkel: