ANNONSE

Vil gjøre netthandleres hverdag litt enklere: Lanserer ny returtjeneste

Foto: DHL Express
Forenkler returprosessen, forklarer Michiel Greeven.
Linn Adine Andersen

DHL Express har lansert en ny, miljøvennlig tjeneste for retur av pakker som skal eliminere behovet for papir.

Den nye tjenesten, kalt Label-Free, skal gjøre returprosessen enklere for både de som handler på nett samt forhandlere.

I stedet for å bruke tradisjonelle papiretiketter og returskjema, mottar kundene nå en QR-kode som de kan vise enten på et QR-kodeaktivert DHL Service Point eller til en sjåfør ved henting.

Vår Label-Free-tjeneste for retur av pakker er i tråd med vår kontinuerlig forpliktelse til eksepsjonell kundeopplevelse samtidig som vi driver positive miljøendringer.

Ved å forenkle returprosessen kan kundene nå glede seg over en problemfri retur av pakkene sine. Tjenesten støtter forbrukere i eRetail- og moteindustrien, teknologiindustrien og også flere sektorer, sier Michiel Greeven, EVP Global Commercial i DHL Express, i en pressemelding.

Tjenesten er tatt i bruk i over 50 land, inkludert Norge.

Del artikkel: