Kjell & Company har gjort god butikk av sine ekspressutgaver i Sverige, nemlig Kjell Ekspress. Samme type konsept skal nå testes i samarbeid med Circle K i Norge, og et pilotprosjekt vil gjennomføres på totalt seks Circle K-stasjoner – fire i Oslo-området, én i Bergen samt én i Alta.
I et eget område inne på stasjonen vil Kjell & Company tilby produkter som mobilt tilbehør, ladere, hodetelefoner og ekstra batterier. Det er ifølge selskapet selv deres egne varemerker som driver grunnlaget for deres nye og fremgangsrike forretningsmodell "Business to Distributor".
Det er fantastisk at vi nå bringer vårt vellykkede samarbeid med Circle K til Norge. For Kjell & Company er dette et best mulig bevis på at vårt «butikk i butikk»-konsept fungerer, noe som skaper store muligheter for videre fremtidig samarbeid, sier Andreas Rylander, konsernsjef i Kjell Group.
LES OGSÅ: Kjell & Company vokser i Norge – økte med 21 prosent
Konseptet har allerede vist seg å være vellykket i Sverige, og David Palm, CRO i Kjell & Company samt ansvarlig for Kjell Ekspress-konseptet, ser nå frem til å se hvordan tilbudet tas i mot hos de norske kundene.
Vi ser samarbeidet med Circle K i Sverige som et bevis på at modellen vår fungerer, men samtidig føler stor ydmykhet over at kundenes behov og kjøpsmønstre varierer betydelig i ulike markeder. Sammen med Circle K i Norge vil vi gjennom pilotprosjektet lære hvordan vi best kan skape kundetilfredshet blant våre norske kunder, sier Palm.