ANNONSE

Vil selge for 70 millioner denne måneden: “Går veldig bra i år“

Joel Svensson, daglig leder og gründer i Partykungen.
therese.karlsrud.haugen

Her er kundenes Halloween-favoritter.

 

 

ANNONSE

Partykungen, eller Partyking, som selskapet kaller seg i Norge, har slått ny rekord i antall bestillinger. Anledningen skyldes nok i stor grad at det nærmer seg Halloween.

I oktober regner selskapet med å øke omsetningen til 72 millioner kroner, hvilket kan sammenlignes med 54 millioner under samme periode i fjor.

Generelt sett vil si at Halloween-salget går veldig bra i år med en oppgang på rundt 35 prosent sammenlignet med i fjor. Det merkes at det er den første ordentlige "fest-høytiden" etter corona og mange vil se hverandre igjen, sier Joel Svensson, som er daglig leder og gründer av det svenske selskapet, til Ehandel.

Den siste tiden har den sørkoreanske og makabre serien Squid Game toppet Netflix sin toppliste i 90 land. Det er derfor ikke så overraskende at mange har sett til denne for Halloween-inspirasjon.

Årets mest populære søk i kostyme-kategorien er Netflix-serien Squid Game. Der har vi måttet fly hjem en haug med masker og kostymer i lignende design.

I følge flere medier har også salget av hvite Vans skutt voldsom fart, og økt med 7800 prosent. Skoene ligner på de som deltakerne bruker i serien.

"Håper å kompensere"

Også Teknikmagasinet har hittil solgt mest ansiktsmasker med LED-belysning. De meddeler imidlertid at de forventer størst pågang under de to siste ukene i oktober.

Siden Teknikmagasinets hovedfokus er tekniske livsstilsprodukter og funtech, vil vi selge mye Halloween-teknologi, det vil si røykmaskiner, belysning, skjeletter og andre figurer som skinner og lager lyd. Alt du trenger for å skape den rette stemningen på festen, på balkongen eller i hagen. Så har vi også sminke og andre ting du trenger for å se skummel ut når du skal på festen. Halloween-produktene vi har solgt mest til nå er ansiktsmasker med LED-belysning.
Etter at det er blitt sluppet opp på covid-restriksjonene, håper Teknikmagasinet at flere vil benytte anledningen til å feire Halloween i år.
Vi hadde en utfordrende start på året da mange butikker ble tvunget til å stenge midlertidig om våren på grunn av Covid, noe som også påvirket netthandel ettersom vi delvis bruker butikkens lager til netthandel. Vi håper å kompensere for dette med et virkelig godt salg under Halloween, Black Week og jul, sier Ulrika Göransson, daglig leder i Teknikmagasinet.

Del artikkel: