Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Villoid med finaleplass – kjemper om gjev tittel: “Ekstremt motiverende”

F.v.: Mia Mariaux de Serres, Jeanette Dyhre Kvisvik, Susan Hobbelin // Foto: Villoid
Nå må Villoid overbevise juryen om at de er best.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Blant finalistene til årets utgave av Netthandelsprisene finner vi Villoid. Nettbutikken er med og kjemper om tittelen Årets Nettbutikk i kategorien medium – altså blant nettbutikkene som omsetter for mellom 50 og 500 millioner kroner årlig.

En kjapp titt på regnskapet viser utviklingen til vekstraketten Villoid, som i perioden 2019 til 2022 har hatt en omsetningsøkning på hele 720 prosent. For å slå de konkurrerende finalistene Care of Carl og Linda Johansen, som begge har vært finalister i tidligere utgaver av Netthandelsprisene, må Villoid bevise overfor juryen at nettopp de er best.

ANNONSE

Dette er utrolig stas for oss! Nå spretter vi rosa champagne på Villoid-kontoret, sier gründer og CEO i Villoid, Jeanette Dyhre Kvisvik.

Det siste året har vi fokusert alt på å gi våre kvinnelige shoppere den aller beste kundeopplevelsen – vi har til og med rekruttert en dyktig Chief Customer Officer som har kundeopplevelse som nummer én suksesskriterium, samt fire jenter til en mer effektiv kundeservice hos oss, fortsetter hun.

LES OGSÅ: Her er årets finalister til Netthandelsprisene – disse kan bli kåret til Årets Nettbutikk

I rask vekst

I 2023 omsatte Villoid for 210 millioner kroner, en vekst på 60 prosent mot året før – dette med en positiv bunnlinje. Med lager i Oslo er rask levering høyt på agendaen til nettbutikken.

Nylig inngikk de dessuten et samarbeid med Wolt for å kunne levere et utvalg klær og tilbehør hjem til kundene på under halvtimen i Oslo- og Bærumsområdet.

LES OGSÅ: Fører nok en nettbutikk på lista: "Ønsket oss en av Villoids kaliber"

Gründeren legger ikke skjul på at nomineringen, og til sist posisjonen som finalist i den populære kåringen til Posten Bring, er svært stas.

Vi er en norsk nettbutikk i rask vekst som kjemper mot de store nettgigantene i utlandet som Zalando og Boozt: Villoid er blitt Norges største moteunivers på rekordtid. Vi har som mål å tilby kvinner alt de vil ha og levere på en lynrask og supersmooth måte.

Det er ekstremt motiverende at juryen premierer lidenskapen og det harde arbeidet vi har lagt inn i Villoid de siste årene, sier Dyhre Kvisvik.

Villoid kan videre fortelle at de fortsetter veksten inn i 2024 og at de sikter mot en omsetning på 320 millioner kroner i år. Med fokus på norske merkevarer, lokalt forankret kundeservice samt rask transport og retur ønsker Villoid å ta opp kampen mot de utenlandske gigantene – og målet er å nå 750 millioner kroner i omsetning i 2026.

Del artikkel: