Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Virke om Amazons inntreden i Norden: "Man må se mulighetene det representerer"

Direktør i Virke Handel, Harald Jachwitz Andersen.
Virke
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Amazons timing er meget god i følge Virke-direktøren.

ANNONSE

Dersom gjetningene viser seg å være riktige vil Amazon mest sannsynlig lansere i Sverige allerede i høst. Med fotfeste i nabolandet vårt har netthandelsgiganten gjort sin inntreden i Norden, og det er nok ikke lenge til vi også ser en helnorsk lansering av Amazon.

Harald Jachwitz Andersen, direktør i Virke Handel, forteller at dette er en real game changer som vil skjerpe konkurransen på blant annet mest mulig bekvemmelig levering for kunden.

Timingen for Amazons etablering er veldig god, og den viser også at Amazon har hatt en fantastisk vekst. Samtidig er timingen også god for norske aktører som er bedre forberedt nå, gjennom det vi har trent på i løpet av coronapandemien, enn det vi var for et år siden, sier Andersen til Ehandel.

Amazon har alltid jobbet for å være et kundesentrisk selskap som vil levere innen enklere handleopplevelser for kunden.

LES OGSÅ: Sverige først ut i Norden: Helsvensk lansering av Amazon.se

I følge Andersen er det nettopp det Amazon higer etter å levere, som norske aktører også må kunne være konkurransedyktige på - og som flere aktører det knappe siste halvåret har blitt tvunget til å omstille seg etter.

Man må se mulighetene det representerer, dette er en fantastisk mulighet for mange små aktører til å kunne distribuere på Amazon sin plattform. Ikke bare i Norge og Norden, men i hele verden, sier Andersen.

Virke-direktøren ser flere muligheter rundt netthandelsgigantens inntreden i Norden, og er sikker i sin sak på at flere vil komme godt ut av dette.

Vi kommer til å se at noen aktører taper, men vi kommer også til å se aktører vinne i dette - og hvertfall én åpenbar vinner er kunden, sier Andersen.

Del artikkel: