Delingen mellom Acendy og Wikinggruppen frigjør ressurser hos Wikinggruppen, som vi nå med et tydeligere fokus kan dedikere til å videreutvikle spesialløsningene som har blitt populære i det nåværende tilbudet,  sier Albin Jansson, daglig leder i Wikinggruppen.
Ifølge Jansson skal de kundene som har behov for spesialtilpasninger ha muligheten til å bli værende med det eksisterende tilbudet.
Med Acendy bygger vi opp et nytt team sammen med Mystore som fokuserer på å utvikle den best mulige SaaS-handelsplattformen for nett og butikk. Kundene som verdsetter dette kan migrere og dermed få full tilgang til Acendy. Så Acendy vil ikke innebære noen endring for dem, forklarer han.
Visma regner nå med at kundene som setter pris på selskapets økte fokus på handel og automatiske oppdateringer på kort sikt, vil migrere til Acendy.
På lang sikt vil vi, i dialog med kundene våre med mer komplekse butikker, diskutere hva som er best for dem. Uansett løsning er det viktigste for oss alltid å skape de beste forutsetningene for at butikkene våre skal lykkes.
Vil Acendy bli det nye tilbudet som over tid erstatter de andre plattformene?
Wikinggruppens nåværende konsulenttilbud vil fortsette parallelt med Acendy, men nå med økt fokus på spesialtilpasninger og forbedret støtte for B2B.
Visma har nå satt sammen et spesialteam som skal jobbe med migreringer, og de lover en smidig overgang for kundene som velger å gå den veien.
Hva er forskjellene mellom de ulike plattformene?
Den største forskjellen er teknisk, der Acendy er en mer rendyrket SaaS-løsning hvor nye oppdateringer skjer daglig eller ukentlig. Wikinggruppens nåværende tilbud har et større fokus på spesialtilpasninger. Prismessig vil de ligge på omtrent samme nivå, avslutter Jansson.