ANNONSE

WoolLand spinner i vei – både på nett og i butikk: "Veldig fornøyd"

Daglig leder i WoolLand, Siri Sørflaten, og markedssjef Tove Johannesen.// Foto: Woolland
Øker med 15 prosent mot 2022.
Linn Adine Andersen

Det ble et robust og godt år for Woolland i fjor – litt som ulla selv. Den omnikanale aktøren melder nemlig om vekst både på nett, i butikker og gjennom forhandlere.

Allerede i fjor høst kunne Tove Johannesen, markedssjef i Woolland, fortelle at de så en vekst på rundt 20 prosent i egne butikker. Da hadde selskapet nettopp åpnet sin nye butikk på Lilleaker i Oslo, hvor hele Woollands konsept endelig kom til rette i større og nye lokaler – i et område selskapet allerede var godt kjent med.

LES OGSÅ: Styrker sin fysiske tilstedeværelse – åpner konseptbutikk i Oslo

ANNONSE

Nettbutikken med størst vekst

Den totale veksten i Woollands butikker endte for helåret 2023 på nettopp 20 prosent – mens nettbutikken økte med hele 32 prosent. Dette melder Woolland i et innlegg på LinkedIn.

Før vi ser fremover nå i 2024, tar vi et lite tilbakeblikk på resultatene vi oppnådde i 2023. I et enormt tøft marked hadde vi i Woolland en vekst på 15 prosent mot ifjor. Det er vi veldig fornøyd med, skriver selskapet.

Deres wholesale-salg økte i 2023 med 16 prosent, og nettbutikken med 32 prosent. I 2022 omsatte selskapet for 62,7 millioner kroner, med et årsresultat på 3,8 millioner kroner.

Med en total vekst på 15 prosent, kan vi regne med at omsetningen i 2023 endte på rundt 72 millioner kroner.

Det blir ikke lett å følge opp dette nå i 2024, men vi skal gjøre alt vi kan – teamet er godt i gang allerede, fortsetter selskapet.

Det vises videre til hvordan den nye butikken på Lilleaker har blitt tatt godt imot av publikum. Her får Woolland vist hele bredden av sitt sortiment, mens arbeidet med å øke synligheten og distribusjonen i det langstrakte landet vårt fortsetter.

Del artikkel: