ANNONSE

Wolt lanserer dagligvare: ”Vår største og viktigste satsing noensinne”

Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge, i en tidligere satsing med Ditt Apotek.
Foto: Wolt
Linn Adine Andersen

Skal levere på 30 min.

ANNONSE

Forrige uke ble det kjent at hjemleveringstjenesten Wolt ble kjøpt opp av det amerikanske matleaveringsselskapet DoorDash. I dag leverer selskapet nyheten om at de dessuten lanserer egen dagligvarekjede, nemlig Wolt Market

Folk ønsker rask levering. Målet vårt er å levere når det passer kunden, heller enn at kunden må tilpasse dagen sin etter leveringen. Wolt Market er vår største og viktigste satsing på varehandel noensinne, og vi gleder oss til å prøve ut konseptet, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt i Norge, i en pressemelding.

Markedet får en ny konkurrent - og Wolts mål er å levere daglighandelen hjem til kundene innen 30 minutter. Selve butikken vil være en såkalt dark store, hvor kundene handler via app og de ansatte er de eneste til stede i den fysiske butikken. Wolt Market skal tilby de samme varene som man finner i en vanlig nærbutikk. 

LES OGSÅ: Wolt solgt til amerikansk gigant for 69 milliarder

Også samarbeidet med dagligvarekjeden Joker fortsetter, ettersom Wolts overordnede mål er å være en "alt mulig"-app.

Selv om Wolt nå lanserer egen dagligvarebutikk, skal Wolt fortsatt levere for Joker. Samarbeid slik som med Joker er avgjørende for at vi skal lykkes. Målet er å bli "alt mulig"-appen Wolt, og det får vi ikke til uten gode, lokale samarbeidspartnere. Kraften som ligger i rask levering gjør at lokale bedrifter kan møte nye selskaper som Amazon med en enda bedre kundeopplevelse, sier Stenersen.

Den første Wolt Market vil åpnes i Oslo sentrum i begynnelsen av 2022. Selskapet er i gang med rekrutteringen av både daglig leder samt ansatte til butikken.

Del artikkel: