ANNONSE

Wolt utvider dagligvaresatsing i Norge: “Endelig”

Joachim Schwartzbach, daglig leder for Wolt Market i Norge.
Linn Adine Andersen

Etter fem års tilstedeværelse i byen.

ANNONSE

I april er det halvannet år siden Wolt lanserte sin egen dagligvare, Wolt Market. Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge, uttalte på daværende tidspunkt at dette var deres viktigste og største satsing noensinne.

Selskapets første dagligvarebutikk åpnet i Oslo i begynnelsen av 2022, og en kan anta at butikken har levert gode resultater. For nå åpner nemlig Wolt Market nummer to i Norge, i Trondheim.

Vi er glade for å endelig åpne Wolt Market-butikk i Trondheim. Etter 5 år med Wolt i Trondheim ser vi at det er mange som ønsker rask matlevering, derfor er målet vårt nå å kunne levere dagligvarer når det passer kunden, heller enn at kunden må tilpasse dagen sin etter butikkenes åpningstider, sier Joachim Schwartzbach, daglig leder for Wolt Market i Norge, i en pressemelding tirsdag.

Butikkhyllene skal fylles med et sortiment på rundt 4000 dagligvarer og leveringstid hjem på døra er lovet å være maksimum 30 minutter.

Det inngås et samarbeid med Too Good To Go allerede fra åpningsdagen.

For oss har det vært viktig å ha et aktivt forhold til baksiden ved å tilby et stort sortiment og ferske varer, nemlig matsvinn. Derfor tilbyr vi Too Good To Go fra start for å unngå matsvinn. I våre andre butikker ser vi at det stort sett blir utsolgt for Too Good To Go-poser kort tid etter de er lagt ut for  dagen. Dette synes vi er kjempebra, sier Schwartzbach.

Regnskapet for 2022 har vi ikke sett noe til enda. I 2021 omsatte Wolts norske virksomhet for rekordhøye 233,8 millioner kroner med et positivt årsresultat på litt over 2 millioner kroner.

Del artikkel: