Trønderne har alltid tatt godt imot oss, helt fra starten, og vi har fått mange henvendelser fra både kunder og restauranter i de andre byene i regionen om vi ikke også ville etablere oss der.
I fjor la vi til hele ti nye steder på kartet vårt, inkludert tre i Midt-Norge, og vi har store ambisjoner for inneværende år også – ikke minst i Midt-Norge. I tillegg til Stjørdal og Kristiansund, ser vi også på flere byer i regionen som kan få Wolt i løpet av året, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge, i en pressemelding mandag formiddag.
Detaljhandelen tar andeler
Wolt tilbyr som kjent mer enn samarbeid med restauranter. Nettbutikker som Ark, Ringo og Jernia har knyttet seg til plattformen for hjemlevering av varer på under halvtimen.
Det samme gjelder lokale dagligvarebutikker, i tillegg til Wolts egne dark store, Wolt Market.
Veksten innenfor detaljhandel og dagligvare har vært over all forventning i året som har gått. Stadig flere oppdager at de kan få alt fra melk og brød til leker, bøker og husholdningsartikler levert hjem på samme raske og enkle måte som de er vant til å få restaurantmat.
Vi har en visjon om å gjøre appen vår til “et kjøpesenter i lomma”, og vi er på god vei dit nå. Utvalget varierer fra by til by, og vi har flere spennende nye partnere på vei inn i år, sier Stenersen.
Selskapet har dessuten investert i sin største markedskampanje noensinne. I disse dager går kampanjen, som skal promotere deres abonnementstjeneste Wolt+, på TV, kino og i digitale kampanjer.